Cum a ajuns România o destinaţie profitabilă în industria auto mondială

Industria auto a devenit un sector-cheie al economiei româneşti, în condiţiile în care a generat, în 2017, aproape jumătate din exportul naţional, aproximativ un sfert fiind realizat de Dacia-Renault, cel mai mare exportator. 



În opinia secretarului de stat în Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, Paula Pârvănescu, România este unul dintre hub-urile regionale din industria auto, înregistrând unul dintre cele mai ridicate niveluri de calitate în ceea ce priveşte fabricarea de componente auto din Europa de Est.

„Ţara noastră se bucură de prezenţa a doi dintre cei mai mari producători mondiali de auto mobile – Renault
şi Ford, precum şi de un număr de peste 1.000 de furnizori care se regăsesc în special în zona Argeş şi Dolj,
Muntenia, Sud, Vest, Centru şi Nord-Vest. Proiectele pe care vrem să leatragem în industria auto nu se mai
bazează pe forţa de muncă intensivă,cea ieftină, având în vedere că ne aflăm într-o perioadă de tranziţie către
proiecte investiţionale cu o valoare ridicată”, a subliniat reprezentantul Ministerului pentru mediul de
Afaceri.

În ultimii ani, în cadrul industriei auto au fost dezvoltaţi o serie de poli de excelenţă, precum Centru de Cercetare-Dezvoltare în domeniul auto de la Cluj al companiei Bosch, Centrul de R&D pentru tehnologia de vehicule autonome al companiei Porsche, tot la Cluj, cele patru centre de inginerie ale companiei Continental la Timişoara, Sibiu, Iaşi şi Braşov, şi nu în ultimul rând Centrul R&D al companiei Renault, cel mai mare din afara Franţei.

 

Citeşte articolul integral pe www.autoexpert.ro

Adaugati comentariu