Consiliul General al Municipiului Bucureşti a adoptat proiectul de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru delimitarea unui culoar unic, prin garduri de protecţie, pe tronsonul modernizat al liniilor de tramvai 19, 23 şi 27, cuprins între Şoseaua. Mihai Bravu – Str. Dristorului de pe B-dul Cămil Ressu.
Potrivit Primăriei Muncipiului Bucureşti (PMB), iniţiatoarea proiectului, circulaţia tramvaielor este îngreunată de cea a autovehiculelor care pătrund pe ampriza liniei de tramvai şi împiedica o frecvenţă de circulaţie constantă, conform graficelor STB.
„Prin delimitarea căii de rulare a tramvaielor, va creşte viteza de exploatare şi frecvenţa acestor mijloace de transport în comun, spre beneficiul cetăţenilor”, arată PMB.
Lungimea totală a traseului delimitat prin culoar unic este de 250 metri liniari, iar valoarea totală a investiţiei este de 132.302, 29 lei.
Conform Studiului de fezabilitate, prin delimitarea liniei de tramvai, se va obţine o viteză medie de exploatare de 13,67 km/h pentru linia 19, 13,80 km/h pentru linia 23, 13,72 km/h pentru linia 27, respectiv o capacitate de transport de 1551 călători/oră şi sens pentru linia 19, 1231 călători/oră şi sens pentru linia 23, 1926 călători/oră şi sens pentru linia 27.
Culoare unice au mai fost realizate prin separarea căii de rulare pentru cinci dintre liniile de tramvai cu utilizare intensă: 1, 10, 21, 41, şi 32.
CITEŞTE ŞI:
Vin vacanţele! Punctele de trecere a frontierei disponibile
Trafic rutier restricţionat în Capitală în zilele de 21 şi 22 decembrie
Piaţa RCA a urcat cu 5% în primele 9 luni
Comentați?