Într-un context economic global sumbru, industria auto se confruntă cu o serie de provocări, inclusiv reglementări de mediu mai puternice şi mai stricte, iar vânzările de maşini înregistrează o evoluţie negativă care nu a mai fost întâlnită de la marea recesiune din 2008, întregul sector fiind marcat de incertitudine, arată o analiză Coface,
Forţaţi să se conformeze acestei noi situaţii tehnologice şi dorinţelor consumatorilor, producătorii de automobile investesc masiv în reproiectarea maşinilor, crescând costurile de producţie.
Mai mult, apariţia pe piaţă a multor jucători noi precum Google Waymo, Tesla, Arcfox sau Aiways – creşte incertitudinea pe o piaţă obişnuită cu o anumită stabilitate şi cu tendinţe de concentrare prin fuziuni, achiziţii şi investiţii comune.
Un fenomen global în industria auto
Potrivit analizei, în septembrie 2018, Uniunea Europeană (UE) a fost afectată de punerea în aplicare a normelor stricte de certificare a noilor modele de maşini, procedura de testare armonizată la nivel mondial a vehiculelor uşoare (WLTP).
„Aceste reguli mai stricte au condus în special la blocaje pentru producătorii de automobile, aprobările întârziate generând o lipsă de modele disponibile la dealeri. Prin urmare, clienţii şi-au întârziat cumpărăturile, lucru care a avut un impact direct asupra numărului de înmatriculări (-23,5% în septembrie 2018)”, se menţionează în analiză.
Pe lângă aceste bariere tehnice şi administrative, s-a prefigurat o tendinţă negativă la nivelul consumatorilor din zona euro încă de la începutul anului 2018. Acest lucru descurajează consumatorii să cumpere vehicule noi, mai ales în condiţiile în care stimulentele pentru a trece la consumul de energie ecologică scad simţitor.
Citişi articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro
TE-AR MAI PUTEA INTERESA ŞI:
Culoar unic şi pentru tramvaiele 19, 23 şi 27 pe B-dul Camil Ressu
Vin vacanţele! Punctele de trecere a frontierei disponibile
Trafic rutier restricţionat în Capitală în zilele de 21 şi 22 decembrie
Comentați?