Cristian Muntean, ASSAI: „Asirom preia simptomele Astra şi Carpatica”

Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI) avertizează că păgubiţii societăţii Asirom – Vienna Insurance Group întâmpină probleme grave atunci când trebuie să îşi primească despăgubirea.



service-uri

Poliţele RCA reprezintă peste 70% din afacerea Asirom, societatea având o cotă de aproximativ 23% din piaţa RCA.

„Toti coloşii cu picioare de lut din piaţa RCA au avut aceeaşi soartă în ultimii doi ani. Cu toţii au acumulat o cotă de piaţă ridicată pe segmentul de risc ridicat cum este produsul RCA, au deţinut un portofoliu format preponderent din acest produs obligatoriu, au vândut un RCA mai ieftin, au întâmpinat grave probleme atunci când a fost vorba de plata daunelor, au avut un număr ridicat de reclamaţii şi care, în final, s-au prăbuşit în braţele Fondului de Garantare a Asiguraţilor”, arată preşedintele ASSAI, Cristian Muntean.

Acesta avertizează că, deşi ASF cunoaşte toate aceste probleme cu care se confruntă păgubiţii RCA de la Asirom, în condiţiile în care a controlat societatea de asigurări în luna octombrie 2016, problemele persistă şi, pe alocuri, chiar se acutizează.

Astfel, preşedintele ASSAI enumeră nu mai puţin de 10 probleme pe care le întâmpină asiguraţii RCA ai societăţii Asirom:

1. Despăgubirea se efectuează de regulă, în afara termenului legal;

2. Despăgubirea se efectuează de regulă, doar parţial, atât cât consideră Asirom;

3. Păgubiţii RCA sunt programaţi la constatarea daunelor, în multe situaţii, în afara termenului legal;

4. Asigurătorul nu răspunde în multe situaţii, în termen legal, la solicitarea de comunicare a valorii maxime de despăgubire solicitată de către păgubit;

5. Valoarea maximă de despăgubire comunicată păgubitului RCA este de regulă, subevaluată semnificativ, păgubitul RCA primind o despăgubire mult mai mică cu 30 – 50%, decât cea care i se cuvine.

6. Sunt introduse abuziv în cercetări sub pretextul unor suspiciuni de fraudă foarte multe dosare de daună, cercetări ce durează 90 de zile. Pentru mai mult de 90% dintre dosarele de daună introduse în cercetări nu se confirmă suspiciunile de fraudă, această procedură constituind în realitate, un fals pretext al asigurătorului de a amâna plata despăgubirii în mod legal, dar abuziv, încă 90 de zile;

7. Asigurătorul, pentru a evita contactul direct dintre păgubit şi inspectorul de daune, comunică în nota de constatare, în locul datelor de contact ale inspectorului de daune, doar o adresă precum daune@asirom.ro sau numere de call-center.

„Practic, în calitate de păgubit RCA, nu ştii cine se ocupă de dosarul tău de daune, iar pentru a obţine informaţii prin call-center, trebuie să te înarmezi cu foarte multă răbdare, La adresa de e-mail daune@asirom.ro se răspunde foarte rar, după câteva săptămâni sau niciodată”, spune preşedintele ASSAI..

8. Constatarea daunelor se realizează superficial şi incomplet de către inspectorii de daună. Notele de constatare conţin solutii tehnice imposibil de pus în practică, pe principiul “cârpelii” şi nu aducerii bunului la starea tehnică şi estetică anterioară producerii evenimentului asigurat. De foarte multe ori, păgubitul RCA este pus în situaţia de a achita el 50% din valoarea unor piese sau lucrări neacceptate în mod abuziv şi ilegal de către asigurător;

9. Asigurătorul condiţionează în mod ilegal plata despăgubirii de efectuarea inspecţiei post reparaţie. Nu există niciun fel de prevedere legislativă care să oblige păgubitul RCA să se deplaseze pe timpul şi banii lui la sediul firmei de asigurări ca asiguratorul să efectueze poze cu maşina reparată. Nu există niciun fel de prevedere legislativă cu privire la excluderea la plata despăgubirii, în condiţiile în care păgubitul RCA nu se deplasează la solicitarea inspectorului de daune la data şi ora stabilită de către acesta.

„Dacă fotografiile cu maşina reparată sunt transmise totuşi către Asirom de către un service nepartener cu Asirom, acestea nu sunt luate în calcul de inspectorii de daună”, precizează Cristian Muntean.

10. Inspectorii de daună mint în multe cazuri pagubiţii RCA, comunicându-le faptul că nu îşi vor primi despăgubirea dacă îndrăznesc să îşi repare maşinile în afara
service-urilor agreate de către Asirom. Păgubitului RCA îi este astfel furat dreptul de
a-şi repara autovehiculul în cadrul unităţii reparatoare alese de către acesta.

„Atunci când o societate de asigurări care vinde masiv RCA găseşte bani pentru salarii între 15.000 – 30.000 de euro/luna pentru personalul din conducerea societăţii de asigurări, dar nu are bani pentru plata daunelor, exista cel puţin o problemă majoră, de ordin moral”, subliniază preşedintele ASSAI, care în aclaşi timp, se întreabă de ce ASF nu ia aceleaşi măsuri în relaţia cu acest asigurator la fel cum a procedat în relaţia cu Astra şi Carpatica.

 

Adaugati comentariu