Pentru dezvoltarea mobilității în Capitală trebuie făcută o singură alegere, ”altfel vom bălti în mediocritate și indecizie, nu se va schimba nimic”, a afirmat Cristian Ciucu, primarul sectorului 6, în cadrul unei dezbateri organizate de Comisiei de Transport a PNL București.
Potrivit acestuia, opțiunile fundamentale pentru mobilitatea/traficul din București sunt, pe de o parte, pregătirea infrastructurii pentru transportul cu auto individual sau pe de alta, schimbarea comportamentului de mobilitate al oamenilor, cu investiții masive în transportul comun și alternativ.
”Dacă alegem să optimizăm infrastructura pentru transportul cu auto individual vom avea politici de “fluidizare a traficului” și vom aloca bugetul unor proiecte de lărgire a tramei stradale pentru a adăuga noi benzi de circulație, vom face parcări multe în centru și peste tot pe care nu le vom taxa corespunzător și sistematic, vom face poduri, pasaje, străpungeri, prelungiri și penetrații, semaforizare “inteligentă”, etc. (Construirea unui loc de parcare în parcările supraetajate costă astăzi între 15.000 și 20.000 de euro, amortizarea unei astfel de investiții publice, fiind o inepție d.p.d.v. economic). Reducem spațiul verde pentru a face loc parcărilor de reședință.
Dacă alegem să optimizăm infrastructura pentru pietoni, mutând accentul de pe auto individual, atunci vom aloca bugetul unor proiecte prin care creștem capacitatea de transport (metrou, noi linii de tramvai, vagoane, troleibuze, autobuze), prioritizăm transportul în comun (benzi dedicate), transformăm piațetele pline de mașini în spații pietonale (inclusiv Calea Victoriei!), facem benzi pentru biciclete, parcări la marginea orașului în care aducem transportul public ș.a.m.d. Pe scurt, asiguri transport în comun rapid, bine interconectat, curat/cu aer condiționat/cu net, suficient, accesibil, predictibil și ieftin pentru utilizatori”, a explicat Cristian Ciucu.
Indiferent de opțiunea aleasă, acesta consideră că sunt necesare ”investiții de sute de milioane de lei, chiar miliarde de lei, ce trebuie planificate și executate pe parcursul a 8-10-12 ani de zile”.
Primarul sectorului 6 a dat exemplul municipiilor Oradea și Cluj, care au ales paradigme de mobilitate diferite, fiecare adaptată contextului propriu. ”Oradea a favorizat tranzitul cu auto individual și i-a ieșit, Clujul merge pe walkability și transport public + alternativ și i-a ieșit”, a mai arătat Cristian Ciucu.
CITEȘTE ȘI:
Preluarea Țiriac Leasing de către Banca Transilvania, autorizată de Consiliul Concurenței
Croația ”îngheață” prețurile carburanților timp de două săptămâni
Comentați?