Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) se opune înfiinţării unui dispecerat comun de taxi gestionat de primăria Capitalei, considerându-l o formă de naţionalizare a afacerilor private care funcţionează legal.
„Înfiinţarea unui dispecerat comun nu este oportună pentru taximetriştii din Bucureşti şi nici nu va rezolva problema pirateriei, aşa cum se pretinde. Este doar o formă de naţionalizare a afacerilor noastre private, care va genera haos pe piaţa în care activăm şi va scoate în şomaj circa 1200 de angajaţi ai dispeceratelor”, precizează COTAR.
Reprezentanţii companiilor de taximetrie din Bucureşti au cerut sprijinul Primăriei Capitalei pentru a se rezolva problema concurenţei neloiale pe care o fac firmele neautorizate, problemă la care Primăria nu a venit cu o soluţie, acuză patronatul din transporturi.
„În loc să se găsească o soluţie de eliminare a acestor operatori neautorizaţi şi a concurenţei neloiale, PMB a venit cu o propunere care ar falimenta companiile private care funcţionează corect. În acest moment, companiile private de taxi au propriile aplicaţii pe care le plătesc şi nu primesc subvenţii de ninciun fel, deci nu sunt abonate la banii din bugetul primăriei. În schimb, crearea unui dispecerat al PMB ar presupune un efort financiar suplimentar din banii bucureştenilor, care nici nu este justificat, nici nu este legal”, arată reprezentanţii COTAR.
În prezent, companiile private de taximetrie gestionează în Bucureşti 37 de dispecerate care funcţionează legal, cu circa 1200 de angajaţi.
Primăria Capitalei vrea să înfiinţeze o societate comercială pe acţiuni care să se ocupe de dispecerizarea activităţii de transport de persoane în regim de taxi, proiectul de hotărâre urmând să fie supus aprobării în şedinţa de marţi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
Municipalitatea motivează înfiinţarea acestei societăţi comerciale prin faptul că dispecerizarea activităţii de transport de persoane în regim de taxi se desfăşoară, în prezent, în 37 de dispecerate cu tarife unice stabilite la nivelul acestora, tarife cuprinsa între 1,39 şi 3,5 lei pe kilometru.
În expunerea de motive se mai arată că, în urma unui raport al Consiliului Concurenţei s-a constatat că ar putea exista o înţelegere de împărţire a pieţei în ceea ce priveşte rutele de la sau către Aeroportul „Henri Coandă”.
De asemenea, inspectorii au mai constatat că tariful de transport a fost acelaşi pentru cea mai mare parte a firmelor de taxi, dar acesta s-a schimbat în ultimii ani, într-un interval scurt sau simultan.
Comentați?