Coreanul ia parte la atac

tutto Trasporti supune la teste intensive noul Hyundai H350. Să vedem dacă face față olimpiadei furgoanelor de 3,5 tone!



Hyundai H35001

Sunt aproape doi ani de când H1 a părăsit scena, iar Hyundai se întoarce pe piața vehiculelor comerciale cu un furgon mare: H350. Un 3,5 tone disponibil ca și furgon, autoșasiu și microbuz dedicat pieței vestice, care atacă cele mai avansate modele europene; să vedem de unde s-au inspirat coreenii: Ford Transit și Mercedes Sprinter, sunt doar câteva nume de referință din gama furgoanelor autoportante cu tracțiune spate.

Gamă scurtă, probă lungă

L-am testat în premieră cu motorizarea de 150 CP și versiunea mare: ampatament lung, 12,9 mc capacitate de încărcare. Mai mult, gama furgoanelor, pentru moment, oferă ca alternativă doar o lungime medie de ampatament (10,5 mc) sau o variantă umflată până la 170 CP. Nu vă așteptați, însă, să arunce vechiul furgon Hyundai. În ciuda mâinii de lucru turcești – este asamblat la fabrica Karsan – H350 costă aproximativ 30 de mii de euro, mai mult decât un Transit și aproximativ la fel ca Mercedes-Benz. Cifrele sunt Cifrele variază în funcție de pachetele de opționale Comfort (climă, radio, comenzi pe volan) și Comfort + (platformă de încărcare, senzori și cameră video), respectiv 1400 și 850 de Euro, disponibile de la lansare; și, mai mult decât atât, garanție 3 ani fără limită de kilometri. O promisiune bazată pe câteva argumente: structura de rezistență este din oțel înalt aliat, interiorul este bine închegat, echiparea de bază este bogată, plus echipamentul de supraveghere video Octocam (vezi caseta cu descrierea). Motorul este același de 2,5 litri CRDi cunoscut de la H1, nu chiar de ultimă generație dar încă valabil. Are o plajă de funcționare între 1000 și 4000 rpm, cu un zgomot grav în bază de ture și unul înalt spre vârf. Dar, în medie, H350 nu este zgomotos; dar mențineți geamurile închise, altfel se va stârni un vârtej care vă va lovi drept în gât: porniți instalația de aer condiționat și totul se va rezolva. Suspensia este destul de rigidă, probabil în combinație cu anvelopele, acestea transmit prea mult din asperitâțile asfaltului, iar în virajele strânse abordate mai incisiv roata de pe interior se chinuie să mențină contactul cu solul: așa veți afla și de ce începe să clipească martorul ESP-ului pe bord.

Când elevul își depășește profesorul

Comenzile sunt preluate destul de rapid de volan; dar, din nou, credem că sistemul de control al stabilității va ierta orice exces. În schimb, comenzile sunt foare ușoare și oferă o agilitate și o manevrabilitate foarte bună pentru Hyundai: raza de întoarcere este printre cele mai bune din clasă, chiar mai bună decât la un Sprinter, ceea ce este un compliment foarte bun. Pe total, cel puțin cât merge pe uscat, manevrabilitatea lui H350 este intuitiă și aproape la fel ca la un furgon cu tracțiune față. Vizibilitate directă bună, de asemenea oglinzi (cu excepția celei pentru ușile spate care intră prea mult în câmpul vizual al șoferului); ecran foarte bun pentru camera de mers cu spatele încorporată în oglinda interioară, având în vedere că un ecran suplimentar ar fi obturat o parte din parbriz, s-a mers pe o soluție mai ingenioasă.

Rapid, dar nu prea setos

La viteze mari și accelerări, Hyundai se aliniază competitorilor cu puteri similare, ceea ce înseamnă câteva zecimi sau jumătate de secundă. La a doua privire, am remarcat consumul destul de normal pentru această categorie, cel puțin până la viteza stabilizată de 100 km/h. În plus, în ciuda coeficientului aerodinamic (firma declară un cx de 0,369), partea frontală masivă implică ceva creșteri de consum; dar merge bine în oraș, unde H350-ul nu a putut profita de un sistem Stop & Start (opțiune indisponibilă). La capitolul capacitate de încărcare, plafonul foarte înalt avantajează volumul comparativ cu alte furgoane din segment, rivalizând chiar și Fiat Ducato; podeaua însă, este aliniată cu pasajele roților spate. La alte capitole însă, H350 este la același nivel de echipare cu cei mai buni. Pe scurt, putem spune că Hyundai a învățat rapid rețeta cum să facă un furgon european, cu puțină ingeniozitate. Una peste alta, platforma de încărcare este mai ridicată: dar ca și comoditate, are o treaptă de 17 cm la nivelul șasiului care ajută la încărcare, dar încurcă la parcare.

 

Adaugati comentariu