Advertisement

Moravița
Home Infrastructură Contractul pentru construcţia lotului 2 al Autostrăzii Timişoara – Moraviţa intră în procedură de licitaţie

Contractul pentru construcţia lotului 2 al Autostrăzii Timişoara – Moraviţa intră în procedură de licitaţie

Construcţia lotului 2 Jebel – Moravița, în lungime de 33,49 de kilometri, al Autostrăzii Timişoara – Moraviţa va fi lansată în licitaţie, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

„Contractul pentru construcţia lotului 2 al autostrăzii Timişoara – Moraviţa intră în procedură de licitaţie. CNAIR a transmis la ANAP, spre validare, documentaţia de atribuire a contractului pentru construcţia celor 33,49 de km ai acestui lot cuprins între Jebel şi Moraviţa”, a precizat ministrul Transporturilor.

Pe traseul acestui nou lot de autostradă se vor construi inclusiv un pod (560 metri) peste CF 124 Timişoara – Reşiţa şi DN 58B, două spaţii de servicii, două parcări de scurtă durată, un centru de întreţinere şi coordonare (CIC) şi două noduri rutiere (Nod rutier DN 58B Voiteg şi Nod rutier Moraviţa).

Atât spaţiile de servicii, cât şi parcările vor fi dotate cu infrastructura necesară montării unor staţii pentru încărcarea autovehiculelor electrice.

Construcţia acestui lot va avea o durată de maximum 48 de luni (12 luni proiectare şi 36 de luni execuţie), iar finanţarea va fi asigurată prin Programul Transport (PT) 2021-2027.

„După validarea documentaţiei de atribuire, CNAIR va publica Anunţul de Participare la licitaţie, în cadrul căruia se va stabili şi data limită pentru depunerea ofertelor”, a adăugat şeful de la Transporturi.

Autostrada Timişoara – Moraviţa A9, în lungime de aproximativ 73 km, urmează să asigure legătura, prin Serbia, între România și reţeaua rutieră din Balcanii de Vest și din sudul Europei.

Construcția șoselei de mare viteză este împărțită în trei loturi: Remetea Mare – Jebel, Jebel – Moravița, Moravița – frontieră.

Documentația pentru proiectarea și execuția primului tronson (Remetea Mare – Jebel), în lungime de 35,67 km, a fost transmisă la ANAP spre validare săptămâna trecută.

Eficiența drumului de mare viteză depinde însă și de finalizarea unor lucrări de modernizare pe partea sârbă. În țara vecină, există o șosea de mare viteză, E70, care conectează Belgradul de Vatin. Între Vatin și Moravița, însă, drumul are o singură bandă pe sens. Acest segment face obiectul unui Acord româno – sârb, semnat, la Timişoara, în luna iunie 2022, pentru a se asigura, în viitor, un parcurs complet pe autostradă între București și Belgrad.

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Primăria Capitalei va achiziționa o flotă de 99 de autovehicule electrice prin Rabla Plus

 

Autostrada A7: La începutul lunii decembrie se va circula între Buzău şi Focşani

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Focșani - Brăila
Infrastructură

Un pas înainte pentru construcția Drumului Expres Focșani – Brăila

Licitația pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani – Brăila a fost...

Giurgiu - Ruse II
Infrastructură

Licitație pentru proiectarea Podului peste Dunăre Giurgiu – Ruse II

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a publicat, în SEAT, anunțul...

satu mare
Infrastructură

Cinci oferte pentru un nou drum expres, Satu Mare – granița cu Ungaria (Oar)

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit cinci oferte pentru...

Autostrada A7
Infrastructură

Autostrada A7: La începutul lunii decembrie se va circula între Buzău şi Focşani

La începutul lunii decembrie se va circula pe toate cele patru loturi...