Advertisement

Moravița
Home Infrastructură Contractul pentru construcţia lotului 2 al Autostrăzii Timişoara – Moraviţa intră în procedură de licitaţie

Contractul pentru construcţia lotului 2 al Autostrăzii Timişoara – Moraviţa intră în procedură de licitaţie

Construcţia lotului 2 Jebel – Moravița, în lungime de 33,49 de kilometri, al Autostrăzii Timişoara – Moraviţa va fi lansată în licitaţie, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

„Contractul pentru construcţia lotului 2 al autostrăzii Timişoara – Moraviţa intră în procedură de licitaţie. CNAIR a transmis la ANAP, spre validare, documentaţia de atribuire a contractului pentru construcţia celor 33,49 de km ai acestui lot cuprins între Jebel şi Moraviţa”, a precizat ministrul Transporturilor.

Pe traseul acestui nou lot de autostradă se vor construi inclusiv un pod (560 metri) peste CF 124 Timişoara – Reşiţa şi DN 58B, două spaţii de servicii, două parcări de scurtă durată, un centru de întreţinere şi coordonare (CIC) şi două noduri rutiere (Nod rutier DN 58B Voiteg şi Nod rutier Moraviţa).

Atât spaţiile de servicii, cât şi parcările vor fi dotate cu infrastructura necesară montării unor staţii pentru încărcarea autovehiculelor electrice.

Construcţia acestui lot va avea o durată de maximum 48 de luni (12 luni proiectare şi 36 de luni execuţie), iar finanţarea va fi asigurată prin Programul Transport (PT) 2021-2027.

„După validarea documentaţiei de atribuire, CNAIR va publica Anunţul de Participare la licitaţie, în cadrul căruia se va stabili şi data limită pentru depunerea ofertelor”, a adăugat şeful de la Transporturi.

Autostrada Timişoara – Moraviţa A9, în lungime de aproximativ 73 km, urmează să asigure legătura, prin Serbia, între România și reţeaua rutieră din Balcanii de Vest și din sudul Europei.

Construcția șoselei de mare viteză este împărțită în trei loturi: Remetea Mare – Jebel, Jebel – Moravița, Moravița – frontieră.

Documentația pentru proiectarea și execuția primului tronson (Remetea Mare – Jebel), în lungime de 35,67 km, a fost transmisă la ANAP spre validare săptămâna trecută.

Eficiența drumului de mare viteză depinde însă și de finalizarea unor lucrări de modernizare pe partea sârbă. În țara vecină, există o șosea de mare viteză, E70, care conectează Belgradul de Vatin. Între Vatin și Moravița, însă, drumul are o singură bandă pe sens. Acest segment face obiectul unui Acord româno – sârb, semnat, la Timişoara, în luna iunie 2022, pentru a se asigura, în viitor, un parcurs complet pe autostradă între București și Belgrad.

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Primăria Capitalei va achiziționa o flotă de 99 de autovehicule electrice prin Rabla Plus

 

Autostrada A7: La începutul lunii decembrie se va circula între Buzău şi Focşani

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Sărățeni - Joseni
Infrastructură

Documentația pentru lotul montan Sărățeni – Joseni, parte din A8, transmisă la ANAP

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNAIR) a transmis, spre validare, către Agenția...

Pantelimon
Infrastructură

Viitorul nod rutier Pantelimon va realiza legătura între Autostrada București A0 și DN 3

Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor a avizat Studiul de Fezabilitate necesar construirii...

București - Giurgiu
Infrastructură

3 posibile variante de traseu pentru drumul de mare viteză București – Giurgiu

Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR) a aprobat...

Timișoara - Moravița
Infrastructură

Și cel de-al doilea lot al Autostrăzii Timişoara – Moraviţa a fost lansat în licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că a...