Contracte semnate pentru 2 loturi de pe Autostrada Buzău – Focşani. UMB și-a adjudecat deja 7 loturi de pe A7

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat joi contractele de execuţie a lucrărilor pentru 66,9 km din Autostrada Buzău - Focşani, parte din A7, cu Asocierea Spedition UMB SRL - SA&PE Construct - Tehnostrade.
UMB

Contractul pentru construcţia tronsonului 2, Vadu Paşii – Râmnicu Sărat (30,8 km), are valoarea de 1,317 miliarde lei, fără TVA, iar pentru tronsonul 3, Râmnicu Sărat – Mândreşti Munteni (36,1 km), de 1,469 miliarde lei fără TVA.

Durata de execuţie a contractelor este de 26 de luni, iar perioada de garanţie a lucrărilor este de 10 ani.

Pe aceste secţiuni de autostradă vor fi realizate şi o serie de lucrări de artă: pentru Lotul 2 – 12 poduri, dintre care Podul peste Râmnicu Sărat şi DN 22 este de o complexitate tehnică ridicată, având lungimea de 791 metri; pentru tronsonul 3 – 18 poduri şi un pasaj, dintre care Podul peste DJ 205R şi pârâul Ramna are deasemenea, o complexitate tehnică ridicată, cu o lungime de 380 de metri.

Odată cu semnarea contractelor pentru construcţia loturilor 2 şi 3 ale tronsonului Buzău – Focşani, 9 loturi dintre cele 13 ale Autostrăzii Ploieşti – Paşcani (Moldova) A7 au finanțarea asigurată prin Planul Naţional de Rezilienţă şi Redresare (PNRR), a precizat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Potrivit acestuia, celelalte patru contracte au constructori desemnaţi încă din 2022, dar rezultatele procedurilor de achiziţie publică au fost contestate.

„Odată cu semnarea acestor două contracte avem 9 dintr-un total de 13 care sunt finanţabile prin PNRR, iar celelalte patru sunt în diverse stadii de atribuire. Şi eu cred că ceea ce va însemna inclusiv contestaţiile depuse pe cele trei loturi Bacău – Paşcani şi bineînţeles acea procedură pe lotul 3 de la Ploieşti la Buzău vor fi finalizate şi acestea într-un termen destul de scurt, astfel încât, pe tot ceea ce înseamnă A7 de la Ploieşti la Paşcani, să se poată intra în această primăvară, odată cu vremea potrivită, pentru lucrări în execuţie”, a spus Grindeanu.

Dintre cele 9 contracte semnate pentru construcția Autostrăzii Ploieşti – Paşcani, 7 sunt încheiate cu Asocierea Spedition UMB SRL – SA&PE Construct – Tehnostrade.

Ministrul Transporturilor a mai subliniat că, în cazul în care contestaţiile vor fi respinse, iar UMB va fi declarat câştigător şi pe celelalte trei loturi de la Bacău la Paşcani, constructorul român va avea în lucru în total 420 de kilometri de autostradă, adică aproape jumătate din reţeaua pe care o are România în acest moment.

Sorin Grindeanu a mai arătat că finalul anului 2023 este bornă în PNRR şi a dat asigurări că vor fi semnate toate contractele pe infrastructură care au fost cuprinse în document.

Autostrada Buzău – Focşani face parte din Coridorul 3, Bucureşti – Regiunea NE (Moldova) şi reprezintă o prioritate absolută la nivel naţional, conform analizei din Modelul Naţional de Transport, dezvoltarea infrastructurii rutiere prin construcţia unei autostrăzi în lungul acestui coridor va conduce la creşterea traficului rutier prin generarea de noi călătorii şi atragerea de noi investiţii în ariile urbane. Coridorul facilitează accesul în zona turistică Neamţ sau nordul Moldovei.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Aplicația ”Amiabila” are noi functionalități începând din ianuarie 2023

Va fi depășită borna de 1.000 km de autostradă? Ce aduce 2023 pentru infrastructura rutieră

 

 

 

Adaugati comentariu