Contract semnat pentru Lotul 4, ultimul, de pe Drumul Expres Craiova – Piteşti

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi grupul de firme UMB au semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia Lotului 4 de pe Drumul Expres Craiova - Piteşti, valoarea contractului fiind de 617 milioane de lei fără TVA.
Drumul Expres Craiova - Piteşti

Construcția acestui tronson, în lungime de 31,88 km, se desfășoară pe teritoriul județului Argeș și începe la sud de localitatea Lunca Corbului (km 89+300), traversează localitățile Albota și Costești, ocolește pe la sud localitatea Bradu, după care se racordează la Autostrada A1 București – Pitești la km 121+185.

Durata contractului este 36 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 120 de luni.

“Ne bucurăm că am semnat acest contract, lotul 4 fiind cel care închide întregul proiect al drumului expres Craiova – Pitești. Din păcate, legislația națională permite constestații din partea unor societăți care nu cunosc realitatea și situația clară a marilor proiecte din România. Ar fi fost bine dacă acest proiect începea încă de anul trecut când l-am mai semnat, dar așa cum spuneam, a fost contestat și am întârziat. Acum am fi avut poate peste 30-40% din lucrare finalizată. Ținând cont de importanța acestui obiectiv pentru România, finalizarea acestuia cu un an mai devreme, ar fi adus o plus valoare majoră din toate punctele de vedere. Dar, la acest moment, ne concentrăm pe implementarea întregului proiect drum expres Craiova – Pitești”, a afirmat Mariana Ioniță, directorul general al CNAIR.

La rândul său, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a arătat că proiectul include 14 pasaje şi 16 poduri.

„Câteva date despre acest sector: va cuprinde 30 de structuri cu lungimea totală de 1.680 de metri (14 pasaje şi 16 poduri); acestora li se adaugă 28 de podeţe; va avea 2 noduri rutiere: la Podul Broşteni( pentru legătura cu DN 65A şi DN 65), respectiv la Catanele (pentru legătura cu A1); este prevăzută o bază de întreţinere şi deszăpezire la Oarja; vor exista două spaţii de parcare/servicii, amplasate de-o parte şi de alta a drumului”, a precizat ministrul Transporturilor.

Potrivit lui Cătălin Drulă, ”acelaşi antreprenor lucrează excelent pe tronsoanele 2 şi 3 ale drumului expres şi mă aştept ca ritmul să fie similar şi pe acest segment din DX 12″.

Construcţia tronsonului 2 Balş – Slatina (km 17+700 – 57+550) din cadrul Drumului expres Craiova – Piteşti este realizată de Asocierea SA & PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Consitrans, iar valoarea contractului se ridică la 1,454 miliarde lei, fără TVA.

Uniunea Europeană va contribui, prin intermediul politicii de coeziune, cu 726 de milioane de euro la construirea drumului expres Craiova – Piteşti.

Proiectul prevede realizarea a 121,185 kilometri de drum expres nou cu profil 2×2, incluzând construcţia a 10 noduri rutiere, 75 poduri/pasaje, 26 de intersecţii nivel divizat fără acces, 4 parcări de scurtă durată, 4 spaţii de servicii, 3 centre de întreţinere şi de deszăpezire.

Drumul Expres Craiova – Piteşti este divizat în 4 loturi:

Lotul 1 Craiova – Robănești (17,7 km) are termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor luna decembrie 2021, cu dare în folosință în 2022. Valoarea contractului este de 358,18 milioane de lei, fără TVA, antreprenor fiind compania italiană Tirrena Scavi.

Lotul 2 Balş – Slatina (39,85 km) cuprinde variantele de ocolire Balș și Slatina, urmând a fi finalizat în
acest an. Valoarea contractului este de 1,454 miliarde lei, fără TVA, antreprenor fiind Asocierea SA &
PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Consitrans

Lotul 3 Valea Mare – Colonești (31,75 km) are termen de finalizare anul 2024. Autorizația de construcție a fost semnată la începutul lunii martie 2021, valoarea contractului fiind de 617 milioane de lei, fără TVA. Sectorul este realizat de Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade.

Lotul 4 Colonești – Oarja – Pitești (31,8 km) are termen de finalizare în 2024.

 

CITEȘTE ȘI:

Suplimentare de 400 de milioane de lei pentru programele Rabla Clasic și Rabla Plus în luna august

Aproape 200.000 autoturisme second hand au fost importate în primele 6 luni din 2021

 

Adaugati comentariu