Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate destinat drumului de mare viteză Bucureşti – Alexandria, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. La începutul lunii ianuarie, CNAIR declarase drept câștigătore a licitației Asocierea DP Consult – Explan – SCA Teaha & Fuzeși.
”O legătură rutieră modernă între Bucureşti şi Alexandria mai aproape de realizare! A fost semnat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate destinat Drumului de mare viteză Bucureşti – Alexandria. Asocierea de proiectanţi români care a semnat contractul la o valoare de 16,12 milioane de lei fără TVA trebuie să finalizeze Studiul de Fezabilitate în 14 luni”, a precizat Sorin Grindeanu.
Contractul mai prevede furnizarea de asistenţă tehnică pentru susţinerea Aplicaţiei de Finanţare şi asistenţă tehnică pentru procedura de atribuire a viitoarelor contracte pentru proiectare şi execuţie.
Ministrul Transporturilor a menționat, totodată, că, prin acest contract finanţat din fonduri europene nerambursabile (POIM) se urmăreşte:
- creşterea eficienţei economice a reţelei de transport din România;
- îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie;
- creşterea vitezei de calatorie între Bucureşti şi Alexandria;
- descongestionarea traficului pe rutele existente (DN6);
- îmbunătăţirea conectivităţii la nivel regional.
În noiembrie 2021, Compania de Drumuri a încheiat cu Ministerul Transporturilor contractul de finanțare din fonduri europene nerambursabile pentru elaborarea Studiu de Fezabilitate destinat drumului de mare viteză București – Alexandria.
La finalul lunii august 2022, Ministerul Transporturilor a anunțat că au fost depuse șase oferte pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Alexandria, unul dintre cele mai importante pentru regiunea Sud.
”Fie că va fi autostradă, fie că va fi drum expres (variantă care va reieşi din studiul de fezabilitate), acest proiect va avea marele avantaj că va elimina aglomeraţia şi multe dintre accidentele care se produc acum pe DN 6 – un drum care străbate numeroase comune, având valori ale traficului depăşite”, spunea la acel moment fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă.
Drumul de mare viteză va avea 2×2 benzi de circulaţie, asigurând o lăţime a părţii carosabile de 2×7 metri, zona mediană de 3 metri şi acostamente de 2×2,25 metri, din care 0,75 metri benzi de încadrare cu aceeaşi structura rutieră că a benzilor de circulaţie şi 1,5 metri acostament consolidat la care se va adaugă de două ori lăţimea de lucru a parapetelui.
CITEȘTE ȘI:
Continental transferă tehnologia head-up display de la mașini la tramvaie
Comentați?