Constructorii auto stau în expectativă după decizia istorică a Chinei


Hotărârea Consiliului de planificare al Chinei, salutată deja de puternica industrie auto a Germaniei, prevede
eliminarea plafoanele de proprietate în 2018 pentru companiile care produc vehicule electrice şi plug-in
hibride, în 2020, pentru producătorii de autovehicule comerciale şi în 2022 şi pentru constructorii de
automobile.
China a impus restricţii de proprietate în 1994, interzicând constructorilor auto străini să deţină o cotă mai
mare de 50% în companiile de pe piaţa locală. Aceştia au fost obligaţi să lucreze cu firmele chineze, care astfel
au fost sprijinite să concureze cu marii producători auto mondiali. De aici însă au rezultat şi o serie de
suspiciuni privind furtul de tehnologie de la constructorii străini.
Analiştii consideră că decizia marchează începutul unei noi tendinţe în comerţul chinezesc. Totuşi, primele
declaraţii ale producătorilor auto arată că aceştia nu se grăbesc să modifice structura colaborării cu firmele
autohtone, luând în calcul apariţia mai multor riscuri decât a unor posibile oportunităţi.
Citiţi articolul integral pe www.autoexpert.ro