Constructorii auto solicită subvenţii în toată Europa. Avertismentul ecologiştilor

Constructorii auto negociază cu autorităţile din UE şi Marea Britanie acordarea de subvenţii care să stimuleze cererea pentru vehicule noi, dar ecologiştii sunt îngrijoraţi de faptul că sprijinul ar putea finanţa poluarea, dacă nu se impun restricţii privind emisiile maşinilor.



constructorii auto

Constructorii auto susţin că subvenţiile ar contribui la creşterea cererii de vehicule, deoarece măsurile de relaxare permit acum redeschiderea fabricilor, prevenind pierderea a zeci de mii de locuri de muncă pe fondul unei scăderi globale a comenzilor auto.

Conducerile celor mai mari constructori auto, precum directorul general al BMW, Oliver Zipse, au solicitat public ca sprijinul să fie acordat atât pentru vehiculele tradiţionale, cu motoare cu combustie internă, cât şi pentru maşinile electrice şi hibride.

Managerii producătorilor auto europeni, printre care se numără BMW, Daimler, Fiat Chrysler şi Jaguar Land Rover au discutat, săptămâna trecută, cu Frans Timmermans, vicepreşedintele executiv al Comisiei Europene, planurile referitoare la „Pactul Ecologic European” („Green Deal”). Constructorii auto au solicitat implementarea unei scheme de subvenţionare la nivel european, finanţată parţial din bugetul UE.

Luna trecută, Frans Timmermans a susţinut că orice pachet de subvenţii trebuie acordat în funcţie de emisiile de dioxid de carbon, dar producătorii auto au cerut stimulente în toate ţările UE, acestea urmând a fi aplicate tuturor maşinilor care îndeplinesc standardul Euro 6d, ceea ce înseamnă că orice maşină nouă ar fi eligibilă să primească ajutoare de stat.

Ecologiştii spun, însă, că acordarea subvenţiilor pentru toate maşinile ar fi o ocazie ratată de Comisia Europeană pentru a promova o recuperare ecologică a industriei auto şi pentru a ajuta companiile de profil să se orienteze către producţia de maşini electrice cu emisii de dioxid de carbon zero.

De exemplu, Greenpeace consideră că orice subvenţie ar trebui să vizeze persoanele cu venituri scăzute şi ar trebui condiţionată de încheierea producţiei de maşini cu motoare cu ardere internă până în 2028.

„Doar vehiculele pur electrice ar trebui să fie eligibile”, a declarat Lorelei Limousin, responsabila pentru
energie şi climă în cadrul Greenpeace. „Orice sprijin financiar pentru industria auto ar trebui condiţionat de adoptarea unor măsuri concrete pentru a pune capăt rapid impactului său tot mai mare asupra climei şi asuprasănătăţii noastre”.

O creştere a numărului de SUV-uri pe şosele înseamnă că emisiile medii ale autovehiculelor cresc chiar şi în măsura în care motoarele cu combustie devin mult mai eficiente. Cu alte cuvinte, o schemă de subvenţionare a achiziţiei de maşini noi ar putea creşte emisiile.

„Trebuie să încurajăm producătorii de autovehicule să facă trecerea la vehicule electrice, în loc să-i ajutăm să-şi finanţeze vânzările de SUV-uri şi lichidarea stocurilor de vehicule cu emisii mari”, a precizat Pascal Canfin, europarlamentar francez din partea Renew Europe, preşedintele Comitetului pentru Mediu.

El a adăugat că sprijinul nu ar trebui să „repete aceeaşi greşeală pe care am făcut-o după criza financiară din 2009, când am reinvestit în economie, dar cu pierderea priorităţii mediului. Am pierdut un deceniu. Astăzi, nu mai avem un deceniu de pierdut”.

Orice creştere a cererii de maşini cu emisii mari de dioxid de carbon ar fi contrară direcţiei fixate de Executivul comunitar pentru industria europeană. În conformitate cu reglementările care au intrat în vigoare la începutul anului 2020, producătorii auto care nu îndeplinesc obiectivele de reducere a emisiilor de dioxid de carbon vor fi amendaţi.

Pactul ecologic european oferă o foaie de parcurs care conţine acţiuni menite să încurajeze utilizarea eficientă a resurselor prin trecerea la o economie circulară curată şi să pună capăt schimbărilor climatice, să inverseze declinul biodiversităţii şi să reducă poluarea. Pactul acoperă toate sectoarele economiei, în special transporturile, energia, agricultura, clădirile şi sectoarele industriale, de exemplu cele ale siderurgiei, cimentului, TIC, textilelor şi produselor chimice.

 

CITEŞTE ŞI:

Test video: Kia Niro PHEV vs MINI Countryman S E All4

Agențiile loto rămân închise până la noi ordine

Noile reguli de călătorie cu trenul. Pe peron se va permite doar accesul persoanelor cu bilet

 

Adaugati comentariu