Advertisement

DN 1
Home Infrastructură Consiliul Concurenţei investighează posibile trucări ale licitaţiilor pentru întreţinerea reţelei de drumuri

Consiliul Concurenţei investighează posibile trucări ale licitaţiilor pentru întreţinerea reţelei de drumuri

Consiliul Concurenţei a declanșat două investigaţii privind posibile trucări ale licitaţiilor organizate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin Direcţiile de Drumuri şi Poduri (DRDP) Constanţa, Braşov, Bucureşti şi Timişoara, pentru atribuirea contractelor de lucrări de întreţinere a reţelei de drumuri naţionale şi autostrăzi aflate în administrarea acestor direcţii.

Autoritatea de concurenţă precizează că are indicii că firmele şi-ar fi coordonat politicile comerciale astfel să îşi împartă lucrările în cadrul procedurilor de achiziţie publică organizate de direcţiile regionale de drumuri şi poduri. Astfel, Consiliul Concurenţei a efectuat inspecţii inopinate la sediile companiilor vizate de cele două investigaţii: Oyl Company Holding AG SRL, Asfalt Dobrogea SRL, Autoprima Serv SRL. Saga Infrastructură SRL, Trecon Logistic SRL, Tredeco Holding SRL, Data Capture SRL, Geo Drumuri Banat SRL şi CLR-Denis Montaj SRL.

Potrivit Consiliului Concurenţei, inspecţiile inopinate sunt autorizate de Curtea de Apel Bucureşti şi sunt justificate de necesitatea obţinerii tuturor informaţiilor şi documentelor necesare clarificării posibilelor practici anticoncurenţiale analizate. Efectuarea acestora nu reprezintă o antepronunţare în ceea ce priveşte vinovăţia companiilor.

În situaţia în care Consiliul Concurenţei va constata încălcarea regulilor de concurenţă, companiile implicate riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri. Cu toate acestea, companiile care cooperează cu autoritatea de concurenţă, în cadrul programului de clemenţă, pot obţine imunitate la amendă sau reduceri substanţiale ale amenzilor.

Legea concurenţei interzice orice înţelegeri între companii şi practici concertate care împiedică, restrâng sau denaturează concurenţa pe piaţa românească, menţionează autoritatea.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

CNAIR a verificat Lotul Glina – Vidra, parte din Autostrada A0. Traficul ar trebui deschis în octombrie

Ferrari este cei mai profitabil constructor auto din lume

 

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Sărățeni - Joseni
Infrastructură

Documentația pentru lotul montan Sărățeni – Joseni, parte din A8, transmisă la ANAP

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNAIR) a transmis, spre validare, către Agenția...

Pantelimon
Infrastructură

Viitorul nod rutier Pantelimon va realiza legătura între Autostrada București A0 și DN 3

Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor a avizat Studiul de Fezabilitate necesar construirii...

București - Giurgiu
Infrastructură

3 posibile variante de traseu pentru drumul de mare viteză București – Giurgiu

Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR) a aprobat...

Timișoara - Moravița
Infrastructură

Și cel de-al doilea lot al Autostrăzii Timişoara – Moraviţa a fost lansat în licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că a...