Efectele economiei de tip sharing asupra mediului concurenţial

Consiliul Concurenţei realizează un studiu pentru a analiza efectele economiei colaborative (sharing economy) asupra mediului concurenţial.



uber

Potrivit instituţiei, necesitatea acestui studiu este dată de ritmul accelerat în care se dezvoltă noile afaceri, pe fondul unui cadru de reglementare insuficient adaptat. În plus, există un interes din ce în ce mai mare pentru afaceri de tip Airbnb sau Uber, ceea ce poate avea efecte asupra companiilor tradiţionale.

În cadrul studiului vor fi analizate condiţiile structurale ale pieţei, comportamentul actorilor şi cât de mult acestea influenţează evoluţia variabilelor pieţei (preţ, calitate, diferenţierea produselor etc.). De asemenea, se va efectua o analiză detaliată a cadrului legislativ aplicabil şi a restricţiilor pe care acesta le-ar putea genera pe piaţă.

Citeşte şi: Cum se schimbă opţiunile companiilor în alegerea maşinilor

În cazul în care vor fi identificate disfuncţionalităţi care afectează mediul concurenţial, Consiliul Concurenţei poate propune modificarea sau revizuirea reglementărilor, poate emite clarificări sau atenţionări către mediul de afaceri sau administraţia publică, cu scopul de a elimina barierele concurenţiale şi de a îmbunătăţi eficienţa economică a sectorului.

Economia colaborativă (sharing economy) se caracterizează prin utilizarea în comun a resurselor fizice şi umane, dar şi prin modul inovativ în care platformele online permit accesul consumatorilor la o ofertă variată de bunuri şi servicii. De exemplu, economia colaborativă este aplicată în domenii precum transport, servicii de cazare sau pe platforme în cadrul cărora sunt tranzacţionate bunuri şi servicii cu caracter general.

 

Adaugati comentariu