Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), noua entitate care va administra construcția de autostrăzilor din România, va lansa licitația pentru realizarea Studiului de Fezabilitate destinat Drumului Expres București – Giurgiu.
Lungimea viitorului drum de mare viteză va fi de 55 de kilometri, iar valoarea proiectului, de 300 de milioane de euro, a anunțat Dan Motreanu, președintele PNL Giurgiu.
”În prezent, se poate ajunge cu mașina de la București la Giurgiu folosind DN 5, care tranzitează mai multe localități din județul Giurgiu. Viteza maximă admisă pentru mașini este de 120 de kilometri pe oră pe drumurile expres, 100 km/h pe drumurile naţionale europene (E) şi 90 km/h pe celelalte categorii de drumuri”, a precizat Motreanu.
Acesta a adăugat că lucrările pentru redeschiderea liniei de tren directe București – Giurgiu s-au efectuat în proporție de 95%.
În prezent se poate circula cu trenul între București și Giurgiu trecând prin Videle, adică un traseu de 118 kilometri, în loc de 74 de kilometri, cât era ruta directă. Un drum durează între două ore și 40 de minute și patru ore, în funcție de tipul trenulului și de durata de așteptare în Videle.
Totodată, Dan Motreanu a reamintit că Studiul de fezabilitate pentru construirea unui nou pod peste Dunăre între Giurgiu și Ruse, un proiect în valoare de 7 milioane de euro, este finanțat de Comisia Europeană.
CITEȘTE ȘI:
8 din 10 șoferi vor să știe cât a fost valoarea despăgubirii achitate
Cum să alegi cele mai potrivite covorașe auto pentru mașina ta? 5 sfaturi utile
Comentați?