Advertisement

întreținerea drumurilor
Home Infrastructură CNAIR a utilizat, în 6 luni, 60% din fondurile alocate în 2021 pentru întreținerea drumurilor

CNAIR a utilizat, în 6 luni, 60% din fondurile alocate în 2021 pentru întreținerea drumurilor

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a utilizat 60% din totalul fondurilor alocate pe anul 2021 pentru întreţinerea drumurilor, doar în primele şase luni ale anului, a anunţat joi ministrul de resort, Cătălin Drulă.

Astfel, din cele 617 milioane alocate de la bugetul de stat, CNAIR a folosit din ianuarie până în iunie, inclusiv, 373 de milioane, în condiţiile unui prim semestru din 2021 extrem de ploios, care a temperat ritmul asfaltărilor.

„Pentru că reparaţiile vor continua într-un ritm accelerat anul acesta, vom cere suplimentarea de la buget a fondurilor pentru întreţinerea infrastructurii. Direcţiile Regionale de Drumuri şi Poduri vor şi pot să facă mai mult. O parte importantă din lucrările de întreţinere o constituie covoarele asfaltice”, a precizat Cătălin Drulă.

Potrivit acestuia, CNAIR a folosit 178 de milioane de lei pentru întreținerea drumurilor, adică 107% din fondurile alocate în prima jumătate a lui 2021 pentru această categorie.

Ministrul Transporturilor afirmă că mai bine de 520 de km de drumuri au fost deja asfaltaţi, din totalul de peste o mie prevăzuţi pentru anul acesta.

El a precizat că întreţinerea drumurilor este la fel de importantă precum construirea de noi drumuri şi autostrăzi.

„Dacă nu păstrăm în stare bună ce avem, va trebui să plătim asta cu vârf şi îndesat pe viitor. Pe scurt, ideea e simplă: întreţinem acum ca să nu reabilităm la anul. Chiar dacă avem în 2021 cu 10% mai mulţi bani faţă de anul trecut pentru întreţinerea drumurilor, necesarul pentru repararea celor peste 9.000 de km cu durata de viaţă depăşită ar fi de 12 miliarde de lei. De aceea mă voi lupta în continuare să obţin alocări cât mai mari pentru lucrările de întreţinere a infrastructurii rutiere”, a adaugat ministrul Transporturilor.

 

CITEȘTE ȘI:

Modificarea regulamentului de aplicare a Codului Rutier. Propunerile MAI

ACEA: Nu motorul cu ardere internă dăunează mediului, ci combustibilii fosili

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

București - Giurgiu
Infrastructură

3 posibile variante de traseu pentru drumul de mare viteză București – Giurgiu

Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR) a aprobat...

Timișoara - Moravița
Infrastructură

Și cel de-al doilea lot al Autostrăzii Timişoara – Moraviţa a fost lansat în licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că a...

A8
Infrastructură

Licitații în pregătire pentru loturile montane ale Autostrăzii Unirii A8, ce însumează 116 km

Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNAIR) a aprobat...

Podul peste Prut
Infrastructură

Contract semnat pentru construcția ansamblului de poduri peste Prut. Lucrările vor dura 2 ani

Contractul pentru construcţia ansamblului de poduri peste Prut, la Ungheni, a fost...