ACEA: Nu motorul cu ardere internă dăunează mediului, ci combustibilii fosili

siguranță rutieră

Având în vedere importanța crucială a giganticului pachet climatic UE „Fit for 55” pentru sectorul auto și pentru milioanelor de oameni angajați în sectorul auto, Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA) a anunțat că va studia detaliile complete ale propunerilor lansate miercuri, 14 iulie, de Comisia Europeană. Într-o luare de poziție față de pachetul climatic al UE, asociația spune că nu motorul cu ardere internă dăunează mediului, ci combustibilii fosili. Fără combustibili regenerabili, o țintă de reducere de 100% în 2035 este efectiv o interzicere a motorului cu ardere internă.

ACEA a subliniat că producătorii de automobile se angajează să reducă emisiile la zero și toți membrii asociației susțin obiectivul neutralității climatice până în 2050, investind miliarde de euro în tehnologii inovatoare și durabile. Cu toate acestea, ACEA consideră că interzicerea unei singure tehnologii nu este o cale rațională de urmat în acest stadiu – mai ales atunci când Europa încă se luptă să implementeze condiții viabile pentru utilizarea vehiculelor cu propulsie alternativă.

„Obiectivele climatice ambițioase au nevoie de un angajament obligatoriu din partea tuturor părților implicate. Comisia Europeană a precizat foarte clar că Pactul verde poate avea succes numai cu obiective obligatorii pentru dezvoltarea infrastructurii de încărcare și realimentare în toate statele membre. Acest lucru va fi esențial pentru a încărca milioane de vehicule electrice pe care producătorii auto europeni le vor introduce pe piață în următorii ani și pentru a oferi o reducere fără precedent a emisiilor de CO2 în sectorul transporturilor”, a afirmat Oliver Zipse, președinte ACEA și CEO BMW.

În opinia ACEA, obiectivul propus de reducere a emisiilor de CO2 pentru autoturisme cu 55% până în 2030 (pe baza nivelurilor din 2021) va fi foarte dificil de atins și necesită cu siguranță un obiectiv obligatoriu corespunzător pentru statele membre pentru a construi infrastructura necesară de încărcare și realimentare. Mai mult, noul obiectiv CO2 va accelera semnificativ transformarea structurală a lanțului valoric auto, necesitând o gestionare atentă pentru a minimiza impactul asupra economiei și locurilor de muncă.

„Propunerea actuală pentru o reducere și mai mare a emisiilor de CO2 până în 2030 necesită o creștere masivă într-un interval scurt de timp a cererii pe piața vehiculelor electrice. Fără eforturi sporite semnificativ de către toate părțile interesate – inclusiv statele membre și toate sectoarele implicate – obiectivul propus pur și simplu nu este viabil”, a adăugat Oliver Zipse.

Potrivit ACEA, toate opțiunile – inclusiv motoare cu combustie internă extrem de eficiente, hibrizi, vehicule electrice cu baterie și hidrogen – trebuie să-și joace rolul în tranziția către neutralitatea climatică, mai ales că producătorii auto fac eforturi pentru a reduce amprenta de carbon a întregii flote de vehiculede pe șosele, nu numai de vehicule noi.

ACEA subliniază că nu motorul cu ardere internă dăunează mediului, ci combustibilii fosili. Fără combustibili regenerabili, o țintă de reducere de 100% în 2035 este efectiv o interzicere a motorului cu ardere internă.

„În contextul restricțiilor tehnologice propuse începând cu 2035, îndemnăm toate instituțiile UE să se concentreze mai degrabă pe inovație, decât să impună sau să interzică în mod eficient o tehnologie specifică”, a subliniat Oliver Zipse.

ACEA este încântată să constate că pachetul include obiective obligatorii pentru desfășurarea infrastructurii de încărcare și realimentare, care să răspundă cerințelor tuturor tipurilor de vehicule – nu numai a celor ale autoturismelor, ci și ale utilitarelor și vehiculelor grele.

Cu toate acestea, la prima vedere, ACEA este foarte îngrijorată de faptul că obiectivele nu depășesc ceea ce este necesar, referindu-se la faptul că doar 3,5 milioane de puncte de încărcare ar trebui instalate până în 2030. Potrivit calculelor recente ale Comisiei, o scădere suplimentară a emisiilor de CO2 ale mașinilor la -50 % în 2030 ar necesita aproximativ 6 milioane de puncte de încărcare disponibile public.

Întrucât propunerea a introdus noi ținte, ACEA consideră că membrii săi au nevoie de timp pentru a vedea concret cum se traduce acest lucru în ceea ce privește numărul de puncte de încărcare și alimentare care vor fi puse la dispoziția șoferilor din întreaga UE, precum și nivelul lor de putere, asigurându-se că există suficiente puncte de mare putere adecvate pentru camioane.

ACEA considera binevenită extinderea sistemului de comercializare a emisiilor (ETS) al UE la combustibilii pentru transportul rutier, deoarece va contribui la stabilirea unui preț clar pentru carbon, stimulând astfel utilizarea combustibililor cu emisii reduse și zero de CO2. ”Dacă cadrul de reglementare este stabilit corect, acest lucru ar putea ajuta vehiculele cu emisii zero să fie competitive și atractive pentru clienții noștri”, arată asociația.

Privind în perspectivă la viitoarele negocieri cu Parlamentul European și cele 27 de state membre, pe care le consideră dificile, ACEA se va asigura că toate piesele acestui puzzle „Fit for 55” se potrivesc și creează un cadru coerent de susținere.

„Prin urmare, o coordonare politică puternică va fi esențială pentru a atinge obiectivul final de a aborda schimbările climatice în cel mai eficient mod – menținând în același timp mobilitatea la prețuri accesibile pentru toți europenii și păstrând locurile de muncă pentru lucrătorii auto. Factorii de decizie politică au șansa istorică de a face acest lucru corect”, a conchis directorul general al ACEA, Eric-Mark Huitema.

 

 

 

Adaugati comentariu