Advertisement
Târgu Neamț-Iași-Ungheni
Home Infrastructură CNAIR a ales traseul pentru Autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni

CNAIR a ales traseul pentru Autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat varianta finală de traseu pentru Autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni, care va avea o lungime de 93,27 km, a anunțat vineri, directorul general al CNIAR, Cristian Pistol.

Potrivit acestuia, pe traseul autostrăzii (varianta albastră) vor fi construite 55 de poduri, 2 tunele și 9 noduri rutiere.

Târgu Neamț-Iași-Ungheni

La începutul lunii mai 2021, CNAIR a dat Ordinul de începere pentru completarea / revizuirea / actualizarea Studiului de Fezabilitate și elaborarea Proiectului tehnic de execuție pentru sectorul Târgu Neamț – Iași – Ungheni, contractul fiind semnat cu firma Consitrans în luna aprilie. Finanțarea este asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională.

„Prestatorul va avea în vedere și necesitatea conectării tronsonului de autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni cu tronsonul de autostrada Moldova A7 (Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Roman – Suceava-Siret)”, menționa CNAIR la vreamea respectivă.

Traseul Autostrăzii Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni este divizat în patru sectoare:

  • Sectorul 1: Tg. Neamț – Tg. Frumos,
  • Sectorul 2: Tg. Frumos – DN 28, zona Lețcani,
  • Sectorul 3: DN 28 zona Lețcani – DN 24C,
  • Sectorul 4: DN 24C – punct vamal de la Podul peste Prut de la Ungheni.

Pe de altă parte, tot vineri, Consiliul Tehnico-Economic (CTE) al CNAIR a avizat și variantele finale de traseu ale Autostrăzii București – Alexandria și Drumului Expres Găiești-Ploieșt

Autostrada București – Alexandria va avea o lungime de 77 de km, iar proiectul include și construcția a 47 de pasaje și de viaducte.

Drumul Expres Găiești-Ploiești va avea o lungime de 81, 5 km, iar în cadrul proiectului va fi construit și un drum de legătură cu o lungime de 7 km, care va asigura conexiunea cu DN72.

Găiești-Ploiești

”Urmează ca elaboratorii Studiilor de Fezabilitate să intre în etapa realizării studiilor de teren. După definitivarea Studiilor de Fezabilitate vor fi aprobați indicatorii tehnico-economici ai celor 3 proiecte în baza cărora va fi asigurată finanțarea pentru realizarea investițiilor.”, a precizat Cristian Pistol.

Tot vineri, în CTE al CNAIR, a fost aprobat și Proiectul Tehnic al Drumului Expres care va asigura conexiunea între A3 (zona Turda) și DN 1 (zona Tureni). Pe drumul cu o lungime de aproximativ 5 km vor fi construite două noduri rutiere și 9 poduri și pasaje.

tureni

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

CNAIR a lansat în consultare publică traseul Autostrăzii Ploiești-Brașov

Câștigătorii competiției ”International Cargobike 2022”

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

infrastructura rutieră
Infrastructură

Noi acte normative pentru realizarea investiţiilor în infrastructura rutieră

Guvernul a aprobat în şedinţa de miercuri fondurile pentru exproprierile necesare construcției...

Lotul 2 Nord
Infrastructură

Miercuri se deschide circulația pe Lotul 2 Nord al Autostrăzii de Centură București A0

Miercuri, de la ora 15.00, se deschide circulația pe Lotul 2 Nord...

Măgurele Expres
Infrastructură

Începe proiectarea Drumului Radial 10 Măgurele Expres

Contractul pentru proiectarea Drumului Radial (DR) 10 Măgurele Expres, una dintre șoselele...

Pro Infrastructură
Infrastructură

Toamna se numără… kilometrii de autostradă. Analiză Asociația ”Pro Infrastructură”

România are, în prezent, 1.008 kilometri de autostradă și drum expres în...