Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat varianta finală de traseu pentru Autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni, care va avea o lungime de 93,27 km, a anunțat vineri, directorul general al CNIAR, Cristian Pistol.
Potrivit acestuia, pe traseul autostrăzii (varianta albastră) vor fi construite 55 de poduri, 2 tunele și 9 noduri rutiere.
La începutul lunii mai 2021, CNAIR a dat Ordinul de începere pentru completarea / revizuirea / actualizarea Studiului de Fezabilitate și elaborarea Proiectului tehnic de execuție pentru sectorul Târgu Neamț – Iași – Ungheni, contractul fiind semnat cu firma Consitrans în luna aprilie. Finanțarea este asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională.
„Prestatorul va avea în vedere și necesitatea conectării tronsonului de autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni cu tronsonul de autostrada Moldova A7 (Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Roman – Suceava-Siret)”, menționa CNAIR la vreamea respectivă.
Traseul Autostrăzii Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni este divizat în patru sectoare:
- Sectorul 1: Tg. Neamț – Tg. Frumos,
- Sectorul 2: Tg. Frumos – DN 28, zona Lețcani,
- Sectorul 3: DN 28 zona Lețcani – DN 24C,
- Sectorul 4: DN 24C – punct vamal de la Podul peste Prut de la Ungheni.
Pe de altă parte, tot vineri, Consiliul Tehnico-Economic (CTE) al CNAIR a avizat și variantele finale de traseu ale Autostrăzii București – Alexandria și Drumului Expres Găiești-Ploieșt
Autostrada București – Alexandria va avea o lungime de 77 de km, iar proiectul include și construcția a 47 de pasaje și de viaducte.
Drumul Expres Găiești-Ploiești va avea o lungime de 81, 5 km, iar în cadrul proiectului va fi construit și un drum de legătură cu o lungime de 7 km, care va asigura conexiunea cu DN72.
”Urmează ca elaboratorii Studiilor de Fezabilitate să intre în etapa realizării studiilor de teren. După definitivarea Studiilor de Fezabilitate vor fi aprobați indicatorii tehnico-economici ai celor 3 proiecte în baza cărora va fi asigurată finanțarea pentru realizarea investițiilor.”, a precizat Cristian Pistol.
Tot vineri, în CTE al CNAIR, a fost aprobat și Proiectul Tehnic al Drumului Expres care va asigura conexiunea între A3 (zona Turda) și DN 1 (zona Tureni). Pe drumul cu o lungime de aproximativ 5 km vor fi construite două noduri rutiere și 9 poduri și pasaje.
CITEȘTE ȘI:
CNAIR a lansat în consultare publică traseul Autostrăzii Ploiești-Brașov
Câștigătorii competiției ”International Cargobike 2022”
Comentați?