Advertisement

Home Interviuri Zoltan Brassai, Ford Romania: Clientul de flote este în avantaj şi în 2014

Zoltan Brassai, Ford Romania: Clientul de flote este în avantaj şi în 2014

Interviu cu Zoltan Brassai, Director General Ford România.

AEx Flote: La nivel agregat, anul 2013 v-a adus o uşoară scădere a vânzărilor Ford în România. Care a fost dinamica pentru vânzările de autovehicule comerciale Ford?

Zoltan Brassai: Nu vorbim de o scădere pentru Ford, ținând cont de structura business-ului. Ca și explicaţie, în 2012 am vândut 1500 de maşini la 3-4 clienți mari de flote, business care este ciclic, după cum ştiţi şi care se repetă din 4 în 4 ani. Dacă nu luăm în calcul acest vârf” , pe segmentul de retail şi flote mici şi mijlocii, Ford a crescut în cotă de piaţă, de la 6.6% în 2012 la 6.9% în 2013. Referitor la comerciale, atât în 2013 cât şi în 2014 Ford introduce noi modele, de la Transit Custom şi Connect lansate anul acesta la Noul Courier şi Transit Van pe care le vom vedea anul viitor. Aşadar, aceştia sunt ani de lansări şi ne dorim ca Ford să-şi menţină poziţia de lider de piaţă pe acest segment. Estimăm să închidem 2013 cu aproximativ 5000 de unităţi, din care aproximativ 1350 de vehicule comerciale. Pentru 2014, mă aştept la o creştere a volumelor Ford la aproximativ 6000 de unităţi, întrucât vom avea lansări de produse noi, inclusiv mult aşteptatul Mondeo.

 

bra_1AEx Flote: Cât reprezintă vânzările de autovehicule pentru companii în cadrul Ford România?

Zoltan Brassai: În ansamblul vânzărilor Ford în România, aproximativ 70% reprezintă flote. Ţinând cont că majoritatea volumelor le facem de aici, nu din retail, dat fiind contextul actual al pieţei, vânzarea de flote este foarte importantă. Spre deosebire de anul 2012, când am avut şi flote de 500- 600 de maşini, în 2013 am avut mai multe flote mici, de câteva zeci de unităţi.

AEx Flote: Care este cota de piaţă la care aţi ajuns în acest an? Ce ţintă vă propuneţi pentru anul viitor?

Zoltan Brassai: Vom închide 2013 la aproximativ 6.9%. Pentru 2014 ma aştept la o uşoară creştere şi depunem eforturi pentru a atinge o cotă de 7.8%.

 

AEx Flote: Care au fost vedetele Ford pe piaţa românească în 2013? Aceste modele sunt reprezentative şi pe alte pieţe europene?

Zoltan Brassai: Fiesta continuă să fie best seller-ul nostru, urmat evident de Focus şi apoi de Kuga. Aş menţiona aici şi performanţa deosebită înregistrată de B-MAX, care continuă să fie cel mai bine vândut monovolum de clasă mică din România. De asemenea, Kuga, SUV-ul inteligent al gamei Ford, lansat în 2013, a înregistrat creşteri spectaculoase. Ordinea aceasta se păstrează şi la nivel global, unde Fiesta este leader de segment în Europa, iar Focus, după cum ştiţi, este cel mai bine vândut model compact la nivel mondial.

 

AEx Flote: Cum a fost primit la nivel general noul motor EcoBoost şi cum a fost primit el, în particular, de către clienţii de flote? Există în România preconcepţii legate de motoarele cu cilindree redusă?

Zoltan Brassai: Ţinând cont că motorul de 1.0 litru EcoBoost, produs şi la Craiova, a primit distincţia de cel mai bun motor din lume (Motorul Internaţional al Anului) pentru doi ani al rând, acest fapt reprezintă un indiciu clar asupra modului în care acesta a fost primit. Dacă, la început, au fost şi sceptici în legătură cu performanţele acestui motor, acum aceste păreri nu mai există. Avem feedback-ul pozitiv al clienţilor, care este esential pentru noi. Eu conduc acest motor cu plăcere, iar noi suntem mândri că se produce în România.

 

AEx Flote: De când au demarat investiţiile la Craiova, este Ford privit în România ca un brand autohton?

Zoltan Brassai: Nu am demarat un studiu în acest sens, însă constat că începem să devenim din ce în ce mai percepuţi ca fiind brand autohton. Sigur, investiţia este în faza incipientă, este recentă şi intuiesc că vom avea nevoie de o perioadă de timp mai îndelungată până să ajungem a fi consideraţi locali. Dar este sigur angajamentul foarte solid pe care Ford şi l-a asumat faţă de România, faţă de Craiova. Trecem printr-o perioadă dificilă la nivel european, însă noi rămânem aici, rămânem să producem calitate şi inovaţie, alături de o echipă tânără, dinamică şi, mai ales, talentată.

 

AEx Flote: Ce vă îngrijorează cel mai mult în acest moment din punctul de vedere al pieţei auto din România?

Zoltan Brassai: Aşa cum am mai spus, cred că este de datoria noastră, a tuturor celor care muncim, trăim şi investim aici, să pledăm pentru o Românie curată, verde. Evident, mă refer aici la faptul că trebuie încurajată achiziţia de maşini noi, non poluante. Din păcate, astăzi se întâmplă exact opusul: prin măsurile luate de autorităţi încurajăm importul de maşini second hand, care nu aduc niciun avantaj pentru Romania. Sper să se gândească o formulă prin care să încurajăm consumatorii să aleagă maşini noi, astfel încât această ţară să nu devină cimitirul de maşini vechi al Europei.

 

AEx Flote: Care au fost cauzele care au determinat scăderea vânzărilor şi în acest an?

Zoltan Brassai: Alături de contextul general al pieţei, aş menţiona câteva aspecte punctuale, cum ar fi lipsa flexibilităţii instrumentelor financiare pe retail, un program Rabla ce nu a răspuns nevoilor pieţei şi un timbru de mediu care a încurajat achiziţiile de maşini vechi, nu noi.

 

AEx Flote: Analiştii privesc cu optimism la cifrele macroeconomice din 2014. Credeţi că acest lucru – optimismul – poate fi extrapolat şi pieţei auto? Consideraţi că minimul vânzărilor anuale pe piaţa auto românească a fost deja atins, iar de anul viitor va fi reluată creşterea?

Zoltan Brassai: Nu mă aştept la schimbări majore pentru 2014 şi cred ca evoluţia pieţei va depinde într-o măsură destul de mare şi de startul programului Rabla.

 

AEx Flote: Cum definiţi, pe scurt, climatul economic în care vă desfăşuraţi activitatea?

Zoltan Brassai: Mă caracterizează în mod cert optimismul, deşi este adevărat că trecem printr-o perioadă plină de provocări. În opinia mea, România continuă să fie foarte atractivă pentru investitori, însă mai sunt lucruri ce se pot îmbunătăţi, un exemplu elocvent fiind infrastructura. Cu cât se investeşte mai mult în infrastructură, cu atât interesul marilor companii de a veni aici va creşte. România dispune de o poziţie geografică extraordinară şi, mai ales, zic eu, de o forţă de muncă talentată şi dornică să obţină performanţă.

 

(Articol publicat în revista AutoExpert Flote, decembrie 2013 – ianuarie 2014)

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ALD Automotive
InterviuriLeasing operaţional

Cum va dezvolta Ayvens piața de leasing operațional din România

Interviu cu Shane Dowling, Country Managing Director Ayvens în România

Flotă verdePiaţa auto

Renault deschide comenzile pentru Rafale E-Tech 4×4 de 300 CP

După Rafale E-Tech full hybrid 200 CP, Renault deschide comenzile pentru Rafale...

AutoturismePiaţa auto

Subaru Forester, a șasea generație, prezentat în România

Prezentat în România la SAB 2024, Subaru Forester este un model cheie...

Flotă verdePiaţa auto

SUV-ul Leapmotor C10 lansat la Salonul Auto București

La doar o săptămână de la debutul mărcii Leapmotor în România și...