Advertisement

Home Piaţa auto Flotă verde Citroën ë-Berlingo, Peugeot E Expert și Maxus e-Deliver 9 au fost desemnate BestElectricVan în România în 2024

Citroën ë-Berlingo, Peugeot E Expert și Maxus e-Deliver 9 au fost desemnate BestElectricVan în România în 2024

BestElectricVan este o competiție unică în România, organizată de Flote Auto în parteneriat cu Ministerul Mediului, susținută de Arval România, având ca partener de încărcare Eldrive și ca partener logistic Bunzl România.

Electrificarea flotelor de vehicule comerciale urbane este una dintre principalele modalități de reducere a poluării din zonele dens populate, iar oferta de vehicule electrice din acest segment crește constant.

Citroën ë-Berlingo, Peugeot E Expert și Maxus e-Deliver 9 au fost desemnate BestElectricVan în România, fiecare la categoria lui, în cadrul ediției a II-a a evenimentului. Premiile au fost acordate ca urmare a votului unui juriu format din manageri de flote de la cele mai importante companii din România.

Organizat de FloteAuto, în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, susținut de Arval România, având ca partener de încărcare Eldrive și ca partener logistic Bunzl România, evenimentul BestElectricVan a fost și o expoziție a vehiculelor comerciale electrice din mai multe categorii, cele 11 modele participante putând fi admirate și analizate cu ocazia acordării premiilor.

Finalistele BestElectricVan au fost testate de managerii de flote de la companii de renume din România

Evenimentul s-a desfășurat în perioada 13-14 noiembrie, interval în care vehiculele concurente au fost evaluate de specialiști în diferite condiții, plecând de la utilizarea reală a acestora, în zone urbane și în proximitatea orașelor.

Prima zi a competiției a debutat la sediul Arval, partener principal încă de la debutul în 2023 al competiției și a inclus deplasarea pe un traseu de peste 300 km, în diferite condiții de drum (București, drum național, autostradă), probe de încărcare-descărcare marfă și încărcarea bateriilor.

La acordarea votului, membrii juriului au ținut cont de criterii obiective precum: dimensiuni spațiu de încărcare și sarcină utilă, ușurința încărcării cu marfă, ergonomie șofer, autonomie reală, consum de energie, ușurința încărcării cu energie sau preț.

Premii speciale

În urma evaluării, au mai fost acordate următoarele premii:
• Premiul pentru eficiență a consumului – Citroën ë-Berlingo, Maxus e-Deliver 3, Iveco eDaily, la cele 3 categorii (mică, medie și mare)
• Premiul pentru inovație – Iveco eDaily, pentru sistemul modulabil de baterii
• Premiul special – Mercedes eSprinter, pentru confortul și ergonomia din jurul șoferului

”Avem nevoie de soluții alternative performante pentru această nișă”

„Mă bucur să constat că discuțiile despre mijloacele de transport electrice evoluează dincolo de autoturisme. Finanțarea autoturismelor non-poluante a început încă din 2016, atunci când am făcut posibilă achiziționarea a 39 de autoturisme prin Programul Rabla Plus, iar astăzi, peste 36.000 de astfel de vehicule circulă pe drumurile din România, finanțate de AFM și cu amprentă de carbon zero. Pot spune că astfel de proiecte ne ajută să urmărim obiectivele Uniunii Europene privind vehiculele cu emisii zero, contribuind la împrospătarea parcului auto național. Faptul că segmentul vehiculelor comerciale hibride este în dezvoltare, lucru demonstrat prin atenția pe care piața o acordă, este un element pozitiv, pentru că avem nevoie de soluții alternative performante pentru această nișă.”, spune Mircea Fechet, Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor.

Vehiculele comerciale electrice, un potențial uriaș

„Vehiculele comerciale electrice reprezintă o categorie de autoutilitare cu un potențial uriaș. Susțin tranziția către electrificare, dar în același timp răspund unor nevoi tot mai mari în ceea ce privește mobilitatea urbană și reglementările stricte de acces în anumite zone. Mă bucur că putem susține acest eveniment unic în România și că ne putem aduce aportul la desemnarea celor mai bune vehicule din categorie. Arval este furnizor inclusiv de vehicule comerciale electrice pentru partenerii săi, unele dintre cele mai importante companii din segmentul distribuției și transportului, iar tendința pieței ne arată o creștere a solicitării de eLCV-uri pe termen lung”, spune Roxana Lupescu, Director General la Arval Service Lease România.

”Segmentul vehiculelor comerciale electrice este unul dinamic și extrem de interesant”

„Segmentul vehiculelor comerciale electrice este unul dinamic și extrem de interesant, iar faptul că susținem o competiție de asemenea amploare ne face să ne simțim mândri. Ca unul dintre principalii furnizori de servicii de încărcare pentru mașini electrice de pe piața internă, Eldrive Romania este direct interesat de acest segment, mai ales că o componentă importantă a arhitecturii de transport electric este în domeniul nostru de activitate și ne dorim să contribuim la dezvoltarea infrastructurii din țară”, declară Camelia Popescu, Director General Eldrive Romania.

BestElectricVan, inițiativă care crește în notorietate și relevanță

„Best Electric Van este o inițiativă care crește în notorietate și relevață cu fiecare an. Parteneriatul cu Ministerul Mediului reprezintă cel mai bun exemplu al faptului că autoritățile susțin în continuare aceste vehicule nepoluante. Colaborarea strânsă cu Arval România ne bucură, deoarece un finanțator atât de important de eLCV-uri ne împărtășește din experiența vastă pe care o are. Nu în ultimul rând, expansiunea spectaculoasă a rețelei Eldrive dovedește că infrastructura se străduiește să țină pasul cu cererea”, a declarat Florin Micu, CEO FloteAuto.

Vehiculele comerciale ușoare

În funcție de specificații, un vehicul comercial electric ușor aduce multiple beneficii utilizatorilor. Companiile care operează flote auto pot alege dintr-o varietate de modele eLCV prezente pe piața din România, de la furgonete cu panouri care protejează încărcătura din interior și care previn furtul, la dube cu uși laterale sau de tip pick-up pentru transportul mărfurilor voluminoase. Aceste vehicule sunt utilizate în mod special de firmele de curierat sau de utilități, care își desfășoară activitatea în zone cu traseu aglomerat, dar nu numai. În general, companiile care au vehicule comerciale electrice au și o infrastructură completă de încărcare, de la panourile fotovoltaice la stațiile propriu zise.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Flotă verde

Puma Gen-E, complet electrică și fabricată în uzina Ford Otosan din Craiova, debutează în România

Ford a prezentat astăzi Puma Gen-E, versiunea complet electrică a celui mai...

România
Analize de piațăFlotă verde

Cât de ”verde” va fi parcul auto al România în 2050?

Numărul total de autoturisme din România este estimat să ajungă la 9,1...

flotele corporative
Flotă verde

De ce ar putea fi interzise mașinile termice pentru flotele corporative din 2030?

Comisia Europeană se pregătește să facă publice propunerile privind accelerarea electrificării pentru...

Electric Up 2
Flotă verdeFonduri publice

Programul Electric UP 2. Bani de la stat pentru instalarea stațiilor de reîncărcare

IMM-urile și operatorilor economici care activează în domeniul HoReCa pot accesa finanțări...