Citroen C-Elysée. Pur şi simplu pragmatic

Citroen, prin modelul sau C-Elysée, a intrat în segmentul “smart buy”- maşini accesibile, robuste şi cu un raport  excelent pret/calitate. O maşină cu mare pontenţial şi pentru flote!



Robusteţe, spaţiu din belşug, preţ de achiziţie convenabil sunt atributele care îl recomandă pe C-Elysee ca fiind o masina cinstita si care îti ofera mai mult decât platesti si, poate cel mai important, genul de masina care produce mai mult decât consuma.

În parcurile de flote, Citroen C-Elysée este o prezenta interesanta si foarte usor de observat într-o clasa dominata de caroserii destul de anoste.

e33Interiorul a fost gândit de la început pentru a fi unul impunator în aceasta clasa din punct de vedere al spatiului oferit, iar de acest lucru te poti convinge imediat ce ai urcat, fie la volan, fie pasager pe scaunul din dreapta sau pe bancheta.

Singurele minusuri la acest capitol sunt date de insuficienta spatiilor de depozitare, concentrate mai mult catre partea din fata a habitaclului. Vizibilitatea este un capitol la care C-Elysée sta destul de bine, singurele dezavantaje în zonele aglomerate fiind date de perspectiva redusa asupra extremitatilor caroseriei, lucru care se deprinde usor dupa o perioada de acomodare.

e22Plansa de bord este desenata simplist, ergonomica si lejera în exploatare, comparativ cu mult mai sofisticatele abordari stilistice din trecut si care nu se adresau foarte eficient unui public larg. Materialele nu sunt la cel mai înalt nivel, dar par durabile si, în mare parte, sunt îmbinate corespunzator, singurele extravagante de care se bucura ocupantii fiind cele câteva elemente lacuite si volanul sau schimbatorul îmbracate în piele, accesorii care intra desigur pe lista optionalelor.

Desi zgomotul motorului nu este foarte perceptibil în habitaclu, cel putin la turatii joase, insonorizarea este un capitol la care se mai putea lucra, în special la partea de plafon unde, spre exemplu, o simpla ploaie de toamna este în stare sa aduca un disconfort sonor deloc de neglijat.

e11La capitolul dotari lucrurile stau modest daca vorbim de echiparea standard, dar acest aspect se poate îmbunatati printr-o lista de optionale care include aer conditionat manual, pilot automat, limitator de viteza, sistem audio cu conectare USB si Bluetooth, geamuri cu comanda electrica, senzori de  parcare, parbriz si scaune încalzite. Scaunele si bancheta sunt disponibiledoar cu îmbracaminte textila si s-au dovedit suficient de confortabile pentru mai multe ore de condus relaxant, lipsit de excese sportive.

Portbagajul este unul dintre cele mai generoase din clasa, care ofera, în ciuda prezentei unei roti de rezerva de dimensiuni normale, un volum de 506 litri, ce se poate mari semnificativ daca pe lista de optionale ati bifat-o si pe cea care vizeaza bancheta rabatabila. Accesul nu este unul nemaipomenit, dar lucrul care necesita si mai multa obisnuinta este acela ca pentru a deschide portbagajul nu exista decât doua alternative, fie din telecomanda, fie prin intermediul unui buton dedicat, plasat pe bord.

e44Din punct de vedere dinamic, C-Elysée este temperat si nu agreaza excesele, în primul rând din cauza trenului de rulare setat mai mult catre confort si care nu tolereaza abordarile sportive. Sistemul de directie este unul destul de precis si confortabil, cu o setare foarte corecta pentru o masina de familie.

Suficienta

Motorul de 1.6 litri pe care l-am mai încercat si pe alte surate din grupul PSA este unul de 92 CP, pasnic ca reprize, silentios si foarte economic, condus vadit în aceasta directie de catre o transmisie manuala cu cinci rapoarte foarte lungi. Un “gol” de putere resimtit în plaja joasa de tura- tii penalizeaza demarajele, dar odata urcat în ture, motorul trage excelent si poate sustine viteze de croaziera destul de ridicate.

Fara a folosi o formula costisitoare, Citroen pare ca a reusit sa aduca suficienta originalitate unui model construit având la baza o platforma pe care grupul PSA nu i-a dedicat- o exclusiv si care ofera suficiente avantaje pentru un model low-cost.

Principalele atuuri ale lui C-Elysée ramân consumul de combustibil foarteredus si pretul, lucruri deloc de neglijat în prezent si care vin asezonate si cu putin sarm francez.

(Articol publicat in revista AutoExpert Flote, luna octombrie)

Adaugati comentariu