Advertisement

motorizare
Home Infrastructură Circulaţie deschisă pe Lotul 3 Lugoj – Deva, dar cu restricţii de viteză şi tonaj

Circulaţie deschisă pe Lotul 3 Lugoj – Deva, dar cu restricţii de viteză şi tonaj

Circulaţia pe Lotul 3 Lugoj – Deva, între Ilia şi Holdea, a fost deschisă cu restricţii de viteză şi tonaj. În prezent, între Sibiu şi Nădlac se circulă pe aproximativ 330 de km, cu excepţia celor 13 km din zona ecoductelor de pe Lotul 2.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunţă că, având în vedere necesitatea deschiderii traficului pe Autostrada Lugoj – Deva Lot 3, Km 56+220 – Km 77+361, au fost întreprinse demersurile necesare pentru evaluarea şi expertizarea tehnică a calităţii lucrărilor executate precum şi a lucrărilor rămase de executat.

Astfel, în raportul final al expertizei tehnice a lucrărilor au fost recomandate restricţii pentru circulaţia pe cei 21,1 kilometri de autostradă:

  • Circulaţia autovehiculelor cu masa până la 7,5 tone
  • Viteza maximă de până la 80 km/h
  • Viteza maximă de 50 de km/h, când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă, mâzgă sau circulaţia pe durata ploilor torenţiale
  • Viteza maximă de 60 de km/h pe zona podului peste râul Mureş (rampe şi pod principal, intre km 68+500 şi km 69+500), pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri şi rampe intre km 76+100 şi km 77+000), respectiv pe zona podului de pe autostrada de la nodul Dobra (pod principal şi rampe intre km 67+000 şi km 67+500);
  • Semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezentei animalelor.

„Am deschis Lugoj – Deva 3, cu restricţii, după parcugerea etapei de expertizare a lucrărilor obligatorii pentru apărarea intereselor statului român în faţa Curţii de Arbitraj, în contradictoriu cu antreprenorul. Am urmărit ca traficul pe acest tronson să se desfăşoare în deplină siguranţă. În prezent, pe Sibiu – Nădlac se circulă pe aproximativ 330 de km, cu excepţia celor 13 km de pe Lugoj – Deva 2, pe zona ecoductelor”, a declarat Sorin Scarlat, directorul general CNAIR.

După deschiderea circulaţiei pe cei 21,1 kilometri noi ai Lotului 3 Lugoj -Deva, reţeaua de autostrăzi şi drum naţional în regim de autostradă din România măsoară 857,5 de km.

La finalul lunii august, CNAIR a reziliat contractul lotului 3 al Autostrazii Lugoj-Deva, lucrarile ramase urmand sa fie preluate chiar de CNAIR si finalizate pana la sfarsitul lunii septembrie. De altfel, directorul general al CNAIR, Sorin Scarlat, preciza la momentul respectiv ca pe acest lot de autostrada, intre Ilia si Holdea, au fost identificate 60 de neconformitati, fapt care ar putea constitui un record, insa a dat asigurari ca se va putea circula pe el.

Pe de alta parte, constructorii spanioli au anuntat, la acea data, ca se gandesc „foarte serios” sa faca plangeri penale si sa actioneze statul roman in judecata, considerand ca ministrul Transporturilor (Razvan Cuc, n.red.) a reziliat contractul intr-un mod abuziv.

Cu toate acestea, o fisura de 15 centimetri lungime si un centimetru latime a aparut pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva, la km 57+100, fiind vorba despre o problema de terasament, care nu va putea fi rezolvata pana la finele lunii septembrie, declarau, in luna septembrie, reprezentantii CNAIR, care au precizat ca a fost executata garantia depusa de constructor, in valoare de 58 de milioane de lei

Pentu Lotul 3 al Autostrazii Lugoj-Deva lucrarile au fost contractate la o valoare de 579,92 milioane lei, fara TVA. Din aceasta suma, 492,93 milioane lei, adica 85%, reprezinta Fonduri de Coeziune, in timp ce diferenta de 86,98 milioane lei a fost asigurata din fonduri nationale.

 

CITEŞTE ŞI:

Tesla Cybertruck în variantă… rusească!

Serviciul de e-car sharing Spark a dezvoltat o componentă pentru companii

Maşina ARO a lui Ceauşescu, vândută cu aproape 40.000 euro

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Focșani - Brăila
Infrastructură

Documentația pentru Drumul Expres Focșani – Brăila, transmisă la ANAP

Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, spre validare către Agenția Națională...

DN 2
Infrastructură

Constructor desemnat pentru modernizarea Centurii Bucureşti, între DN 2 şi A2

Asocierea Maristar COM – Hydrostroy AS – Patstroy VDH EAD a câştigat...

Ruse
Infrastructură

Proiectarea celui de-al doilea pod între Giurgiu și Ruse, la un pas de lansarea în licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, vineri, la...

Bârlad
Infrastructură

Circulaţia rutieră a fost deschisă pe VO Bârlad. Cei 11,2 km au fost construiți în 6 ani

Circulaţia autovehiculelor a fost deschisă oficial, joi, pe Varianta Ocolitoare (VO) Bârlad,...