Cine va construi încă 33,9 km din autostrada Transilvania


Pentru subsecţiunea 3C2 Chiribiş-Biharia (între km 30+550 şi km 59+100), contractul are o valoare de 326.515.056,68 lei, fără TVA (aproximativ 69 milioane euro), termenul pentru proiectare fiind de 6 luni, iar cel pentru execuţie, de 18 de luni.
Contractul pentru subsecţiunea 3C3 Biharia-Borş (între km 59+100 şi km 64+450), are o valoare de 134.221.397,72 lei, fără TVA (aproximativ 29 milioane euro), o durată de proiectare de 4 luni şi o perioadă de execuţie a lucrărilor de 15 luni.
Pentru ambele secţiuni, perioada de garanţie a lucrărilor efectuate a fost stabilită la 10 ani.
„În cazul în care nu vor exista contestaţii, semnarea contractelor va putea avea loc doar după expirarea perioadei legale de 10 zile de la transmiterea comunicarilor privind rezultatul procedurii. În situaţia în care vor fi însă înregistrate contestaţii împotriva rezultatului procedurii, CNAIR S.A. va trebui să aştepte soluţionarea acestora”, precizează reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere..
Potrivit surselor citate, evaluarea ofertelor depuse pentru Subsecţiunea 3C1 (Suplacu de Barcău – Chiribiş, între km 4+200 şi km 30+550), este înca în curs de desfăşurare, urmând ca în perioada imediat următoare să fie anunţat şi câştigatorul licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor pe acest sector de autostradă.
Subsecţiunea 3C2 (Chiribiş – Biharia), se întinde între km 30+550 şi km 59+100 (28,55 km), începe în zona localitatii Sînlazar (intersecţia cu drumul naţional DN19E) şi tranzitează o zonă de câmpie, între localităţile Mişca şi Chislaz, unde DN19E (Chiribiş – Salard – Biharia) a fost deviat în lungul autostrăzii, pe o lungime de 4,2 km. Traseul continuă la sud de localitatea Poclusa de Barcău, se înscrie din nou în lungul DN 19 E, între localităţile Sarsig şi Hauceşti şi intersectează DJ 767 (Tiglead – DN19E), la km 39+950. La km 40+980, traseul autostrăzii trece prin aria protejată Fegernic, pe o lungime de aproximativ l00 m, iar la km 41+319 intersectează DC42. Traseul autostrăzii ocoleşte la nord localitatea Fegernic, iar la km 48+500 se intersectează cu un drum local situat la sud de localitatea Sălard. În continuare, traseul autostrăzii se îndreaptă spre graniţa româno-ungară, intersectând DN 19 E, la km 55+100, drum naţional ce va fi deviat de la traseul existent pe o lungime de 1,8 km.
Subsecţiunea 3C3 (Biharia – Borş), se întinde între km 59+100 şi km 64+450 (5,35 km) şi începe în zona localităţii Biharia. Traseul tranzitează o zonă de câmpie, între localităţile Biharia, Satu Nou şi graniţa româno – maghiară şi intersectează DN 19 (Oradea-Satu Mare), la km 59+614, la nord de localitatea Biharia. La km 59+875 este prevăzut un nod rutier (nodul Biharia), cu 5 bretele şi 3 pasaje . Autostrada va tranzita calea ferata CF 402 (Oradea-Satu Mare), la km 60+066. Traseul autostrăzii Braşov-Cluj-Borş, respectiv subsecţiunea 3C3 se încheie la frontiera româno-ungară, la km 64+450, unde se va racorda la reţeaua rutieră maghiară.