Urmare a finalizării procesului de evaluare a ofertelor, Compania Națională de Administrare a Infratsructurii Rutiere (CNAIR) a atribuit companiei OMV Petrom și asocierii Rompetrol Downstream – KMG Rompetrol Development contractele de concesiune pentru spațiile de servicii amplasate pe 4 secțiuni de drumuri și autostrăzi.
Potrivit sursei citate, contractele de concesiune au fost atribuite astfel:
– Lotul 1 (Spații pentru servicii, km 288+810 (stg/dr.), Miercurea Sibiului, Autostrada A1, Orăștie – Sibiu) – OMV Petrom; durata contractului este de 20 de ani.
– Lotul 2 (Spații pentru servicii, km 8+400 (stg/dr.), Sânpaul, Autostrada A3, Transilvania – Secțiunea 1C) – Asocierea Rompetrol Downstream – KMG Rompetrol Development; Durata contractului este de 25 de ani.
– Lotul 10 (Parcări de lungă durată – Varianta de Ocolire Suceava – DN 2, km 429+500 – km 430+200 dr., Varianta de Ocolire 2 P, km 8+500 – 9+000 stg) – Asocierea Rompetrol Downstream – KMG Rompetrol Development; Durata contractului este de 20 de ani.
– Lotul 12 (Parcări de lungă durată – Varianta de Ocolire Brașov – DN1K, km 1+500 stg/dr.) – Asocierea Rompetrol Downstream – KMG Rompetrol Development; Durata contractului este de 20 de ani.
CNAIR precizează că dotările minime obligatorii pe care concesionarii trebuie să le proiecteze, contruiască, finanțeze, opereze și întrețină, astfel încât spațiile de servicii/parcările de scurtă durată/parcările de lungă durată aferente fiecărui lot să fie complet funcționale, sunt:
– Parcare;
– Toalete publice;
– Stație distribuție carburant (doar în spațiile pentru servicii și parcările de lungă durată);
– Stație distribuție/încărcare hidrogen (doar în spațiile de servicii aferente lotului 1);
– Stație reîncărcare vehicule ușoare electrice (doar în spațiile pentru servicii și parcările de lungă durată);
– Stație reîncărcare vehicule grele electrice (doar în spațiile pentru servicii aferente lotului 1);
– Spațiu comercial (doar în spațiile pentru servicii și parcările de lungă durată);
– Snack bar (doar în spațiile pentru servicii și parcările de lungă durată).
”Conform obiectivelor politicii de transport în România, principala direcție de acțiune a CNAIR o reprezintă dezvoltarea infrastructurii de transport rutier, în vederea integrării rețelei naționale în Rețeaua Trans-Europeană de Transport (TEN-T), îmbunătățirii confortului utilizatorilor acestei infrastructuri și creșterii siguranței și eficienței transportului. Standardele de proiectare ale autostrăzilor din România au fost aliniate la standardele europene, în principal la „TEM Standards and Recommended Practice – 2002” care recomandă, printre facilitățile pe care trebuie să le prezinte o autostradă, și construirea spațiilor de odihnă (parcări) și a spațiilor de servicii”, subliniază CNAIR.
CITEȘTE ȘI:
Oradea vrea să-și construiască un al doilea drum de centură, Inelul Rutier Metropolitan
Au fost depuse 23 de oferte pentru construcția celor trei loturi ale Autostrăzii Bacău – Pașcani
Comentați?