China, noul Eldorado pentru afacerile cu sisteme de monitorizare pentru flote auto

Cu o creștere prognozată la 22,9% pe an a pieței de sisteme de monitorizare de flote, compania de cercetare Berg Insight se așteaptă ca, până în 2019, China să contorizeze aproape 6 milioane de astfel de sisteme telematice. Acest lucru înseamnă noi oportunități de afaceri pentru firmele din domeniu, mai ales pentru cele din afara Chinei.



sisteme monitorizare flote auto china - floteauto

La finalul anului 2014, se estimează că în China erau în utilizare un număr impresionant de circa 2,1 milioane de sisteme de monitorizare de flote de autovehicule comerciale. Ceea ce sună extraordinar, dar ascunde un adevăr nu tocmai îmbucurător: este vorba despre sisteme telemetrice de bază, cu funcționalități extrem de limitate, care au fost preferate în principal pentru prețurile foarte mici în detrimentul fiabilității și a eficienței reale.

sisteme monitorizare flote auto china - floteauto
Sistemele de monitorizare a flotelor auto au ajuns să fie impuse chiar de guvernul chinezesc

Însă, pe fondul creșterii alarmante a gradului de poluare, programul guvernului chinez prevede și măsuri care să-i oblige pe operatorii de vehicule comerciale să apeleze la sisteme mai complexe de monitorizare, care să asigure atât o scădere reală a consumului, dar și o eficientizare a traficului. Acest ultim aspect capătă o importanță din ce în ce mai mare, pe fondul creșterii explozive a sectorului e-commerce, deci a creșterii cererii din sectorul livrărilor rapide.

După cum este de așteptat, momentan domeniul sistemelor de monitorizare a flotelor în China este dominat de producători locali, unii dintre ei având mai mult de 100.000 de astfel de sisteme active. Există chiar și producători de vehicule care și-au dezvoltat divizii de sisteme telematice, în principal în sectorul camioanelor și autobuzelor (de exemplu Shaanxi sau King Long).

Producători europeni sau americani sunt extrem de puțini, în principal din cauza prețurilor mai mari (deoarece oferă sisteme mai complexe), dar mai ales din cauze ținând de integrarea cu sistemul GPS și hărțile chinezești. Probleme care, însă, este de așteptat să fie surmontate rapid în anii următori, iar numărul firmelor non-chinezești să-și crească rapid cota de piață, de la numai câteva mii de sisteme instalate până în 2014 la câteva sute de mii până în 2019.

Adaugati comentariu