Advertisement
Arad - Oradea
Home Infrastructură Certificatul de urbanism pentru Drumul Expres Arad – Oradea a fost semnat

Certificatul de urbanism pentru Drumul Expres Arad – Oradea a fost semnat

Președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca, a semnat certificatul de urbanism pentru realizarea Drumului Expres Arad – Oradea, în lungime de aproximativ 119 km.

Traseul este amplasat pe teritoriul administrativ a două județe: județul Bihor: de la km 0+000 până la km 58+550 (localitățile: Oradea, Sântandrei, Nojorid, Sânnicolau Român, Gepiu, Cefa, Mădaras, Salonta, Ciumeghiu, Avram Iancu) și județul Arad: de la km 58+550 până la km 118+595 (localitățile: Zerind, Chișineu-Criș, Socodor, Șimand, Zimandu Nou, Șofronea, Arad).

Pe teritoriul județului Arad, drumul expres începe în partea de vest a localităților Zerind și Iermata Neagră și se desfășoară spre sud printre localitățile Chișineu-Criș și Socodor. Traseul continuă în lungul DN 79, pe partea de vest a localităților Nădab, Șimand și Zimandu Nou. În continuare, drumul expres ocolește municipiul Arad pe partea de nord-vest și face joncțiunea cu varianta de ocolire Arad la nivel de autostradă în nodul rutier proiectat la intersecția variantei de ocolire cu DN 7.

În județul Bihor, drumul expres începe din sud-estul localității Oradea, din drumul de legătură Centura Oradea-A3, aflat în faza de execuție, și se desfășoară spre sud, ocolind localitatea Livada de Bihor pe partea de est. Traseul drumului expres continuă în lungul căii ferate Oradea – Arad, pe partea de vest a localităților Nojorid, Gepiu și pe partea de est a localității Inand. În continuare, drumul expres ocolește localitatea Salonta pe partea de est și revine pe partea de vest a căii ferate Oradea-Arad și DN79, la vest de localitățile Ciumeghiu și Avram Iancu.

Contractul de execuţie a proiectului tehnic pentru viitorul drum expres Arad – Oradea a fost semnat la 1 iulie, de preşedinţii Consiliilor Judeţene Arad şi Bihor şi primarii oraşelor Arad şi Oradea.

Execuţia șoselei de mare viteză este estimată la un miliard de euro.

Proiectul va fi realizat de cele două judeţe în parteneriat cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin accesare de fonduri europene nerambursabile.

 

CITEȘTE ȘI:

39 de oferte pentru construcția celor 3 loturi ale Autostrăzii Ploieşti – Buzău

Certificatul verde COVID, necesar pentru accesul la unele activităţi dacă incidența depășește 3/1000

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

codlea
Infrastructură

Autostrada București – Brașov. CNAIR a avizat documentația pentru lotul Cristian – Codlea

Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR a avizat Studiul de Fezabilitate pentru sectorul Cristian...

comarnic
Infrastructură

Circulația pe Centura Comarnic ar putea fi deschisă până la finalul anului

Lucrările la Centura orașului Comarnic, un proiect esențial pentru descongestionarea traficului de...

modernizarea Transfăgărășanului
Infrastructură

Încă un pas pentru modernizarea Transfăgărășanului

Contractul destinat proiectării lucrărilor pentru modernizarea Transfăgărășanului pe sectorul cuprins între km...

basarabi
Infrastructură

Podurile de la Basarabi și Poarta Albă – Midia-Năvodari intră în reabilitare

Podul peste Canalul Dunăre – Marea Neagră de la Basarabi, amplasat pe...