Enel: Maşinile electrice vin mai repede decât vă gândiţi

Rata de adopţie pentru maşini electrice din următorii câţiva ani „ar putea fi surprinzătoare" şi ar putea schimba industria energetică şi auto globală mai repede decât se aşteaptă oamenii, a spus directorul celei mai mari companii de utilităţi din Europa, Enel,  într-un interviu acordat Bloomberg.



maşini electrice

Enel SpA va investi aproape 300 de milioane de euro (341 de milioane dolari) pentru a instala aproximativ 12.000 de staţii de reîncărcare pentru maşinile electrice din Italia, a declarat directorul executiv Francesco Starace într-un interviu acordat la Roma.

„Cred cu tărie că producătorii de automobile care ignoră ritmul adoptării maşinilor electrice vor face acest lucru pe propriul lor risc”, a declarat Starace, care se aşteaptă ca maşinile şi bateriile electrice să schimbe terenul din domeniul auto, al utilităţilor şi companiilor petroliere. „Maşinile electrice sunt o idee bună pentru o companie electrică”.

Italia are în prezent aproximativ 6.000 de maşini electrice, deservite de 900 de staţii publice de reîncărcare şi aproximativ 1800 de coloane instalate în spaţii private.

Investiţia Enel se va extinde pe o perioadă de doi ani şi jumătate. Starace spune că există şi posibilitatea de a construi până la 30.000 de staţii private de reîncărcare, inclusiv hoteluri şi restaurante care îşi doreau să ofere acest serviciu clienţilor, dintre care unele au contactat deja Enel pentru instalarea staţiilor. Acest sistem ar putea susţine aproximativ 300.000 de maşini electrice.

„Acesta este un lucru care poate da naştere la creşterea numărului de maşini electrice, deoarece va elimina una dintre problemele majore ale unui potenţial cumpărător, care este „îmi pot încărca maşina?”, a menţionat Francesco Starace.

De asemenea, acesta consideră că vehiculele electrice ar putea contribui la stabilizarea reţelei şi la furnizarea către utilizatori a unui mic venit atunci când reîncarcă. Enel intenţionează să introducă în Italia tehnologia de „vehicle to grid”, care a fost implementată pentru prima dată în Danemarca în august 2016. Tehnologia transformă maşinile electrice în baterii mobile mari care pot interacţiona cu reţeaua electrică. In timp ce se încarcă, maşinile pot promova generarea de energie regenerabilă şi echilibra fluxurile de energie din reţea. Starace consideră că producţia pe scară largă nu este departe.

„Maşinile devin ieftine atunci când pot fi vândute în număr de milioane, iar industria chineză
este pregătită pentru asta, industria japoneză este pregătită pentru asta, unii dintre producatorii
americani sunt pregătiţi şi unii dintre producătorii europeni au înţeles. Ştim din afirmaţiile lor că, în 2018, modele de dimensiuni adecvate vor fi puse pe piaţă”, a conchis Francesco Starace, CEO Enel..

 

 

Adaugati comentariu