Cele 12 femei care au făcut furori în industria auto în ultimii 150 de ani

Automobilismul a fost perceput dintotdeauna drept o lume dominată puternic de bărbați. Iată că în ultimii 150 de ani, au existat și o serie femei și-au pus puternic amprenta asupra industriei auto, fie au inventat componente fără de care nu ne imaginăm astăzi mașinile, fie au contribuit la promovarea fenomenului auto, relatează USwitch.
transport

1888, Bertha Benz. Îmbunătățiri cheie ale primului model Benz și inventatoarea garniturilor de frână

femeiCu un nume ca Benz, există un singur constructor auto cu care poate fi asociat această doamnă. Soțul ei, Karl, a inventat primul automobil, dar a recunoscut că pe Bertha l-a ajutat să valorifice întregul potențial al invenției. Ea și-a urcat cei doi fii în prototipul creat de soțul său și, pe o distanță de 90 km, a testat mașina pentru a-i prezenta potențialul. Deși au existat probleme pe traseu, această călătorie, destul de lungă la vremea sa, a sporit atât reputația vehiculului, cât și pe cea a lui Karl. De asemenea, a contribuit la scoaterea în evidență a unora dintre defectele mașinii, care au dus apoi la modificări cheie. De exemplu, observând uzura puterncă a frânei a cerut unui mecanic să o acopere cu bucată de piele. Așa a inventat Bertha, fără să-și dea seama, garniturile de frână.

 

1893, Margaret A. Wilcox. Inventatoarea primului radiator de mașină

Inventatoarea și inginera Margaret A. Wilcox are un loc asigurat în Galeria celor mai renumiți oameni din industria auto pentru proiectării primului radiator de mașină. Invenția, care a fost brevetată în 1893, a permis direcționarea aerul cald de la motor pentru a încălzi șoferul și pasagerii. La sfârșitul anilor 1800, existau temeri că temperatura nu putea fi controlată. Cu toate acestea, invenția lui Margaret a devenit baza radiatoarelor utilizate astăzi în vehicule.

1903, Mary Anderson. Inventatoarea primelor ștergătoare de parbriz

femeiVă puteți imagina o lume cu mașini fără ștergător? Credeți sau nu, ele nu au fost un echipamnet standard pentru mașini din prima zi. De fapt, au fost inventate ani mai târziu de Mary Anderson, după o vizită făcută la New York. Ea i-a observat pe șoferi cum își deschideau geamurile pentru a șterge picăturile de ploaie de pe parbriz și a decis că trebuie să existe o modalitate mai bună de a face acest lucru, Astfel, a proiectat prima pârghie manuală acționată din interiorul vehiculului pentru a șterge parbrizul în exterior.

 

1909, Alice Ramsey. Prima femeie care a condus de pe coasta de Est pe coasta de Vest a SUA

femeiUn șofer experimentat cu o pasiune de neegalat, Alice Ramsey a fondat și a devenit președinte al Primului Club de Automobilism pentru femei din SUA. Acceptând oferta companiei de autovehicule Maxwell, de a conduce de la New York la San Francisco, a devenit prima femeie care a traversat țara la volan, într-un moment în care drumurile nu erau pe departea prea bine dezvoltate. De-a lungul drumului, a trebuit să întrețină mașina, printre altele reușind să repare pedalele de frână rupte și să curețe bujiile. (Foto: Bain News Service)

 

1914, Florence Lawrence. A creat semnalizările pentru viraje și frână

Una dintre primele vedete de film, Florence Lawrence nu avea doar o imensă pasiune pentru actorie, ci și una la fel de mare pentru automobilism. Din ce în ce mai frustrată de numărul accidentelor cauzate de faptul că nu se știa dacă mașina din față doar încetinește sau virează la stânga sau la dreapta, ea a creat două elemente simbol: brațul de semnalizare sub formă de steag acționat din interiorul vehiculului și un semn de oprire care apărea în spatele mașinii când pedala de frână era apăsată. Ambele invenții au condus la dezvoltarea semnalizatoarelor electrice și a lămpilor de frână, care au devenit, în timp, obligatorii pentru toate vehiculele.

 

1915, Wilma K Russey. Prima femeie șofer de taxi din New York

Prima femeie care a primit licență ca șofer de taxi în New York a fost Wilma K Russey. Datorită presei, a devenit în scurt timp o celebritate locală. Într-unul din interviurile acordate a recunoscut că primul bacșiș nu l-a primit datorită abilităților de condus, ci pentru pălăria ei din blană de leopard.

1917, Charlotte Bridgewater. A dezvoltat primul ștergătorul electronic de parbriz

Charlotte Bridgewater a construit, pe baza invenției lui Mary Anderson, ștergătorul de parbriz electronic. Deși la acea vreme nu funcționau prea bine, acum sunt obligatorii pentru vehiculele noastre.

1942, Hedy Lamarr. A inventat dispozitivul de semnalizare radio

femeiActriță mai întâi, frumoasa Hedy a lucrat alături de George Antheil în timpul celui de-al doilea război mondial pentru a dezvolta un sistem de ghidare radio neblocabil, care să permită navelor să-și ghideze torpilele în mod eficient. În pofida faptului că nu a fost recunoscută pe scară largă la acea vreme, această tehnologie a stat la baza sistemelor de astăzi Wi-Fi, GPS și Bluetooth.

1956, Dr. Gladys West. A creat datele de bază pentru GPS

dr Gladys WestMatematiciana Gladys West a devenit celebră după ce a făcut parte dintr-un colectiv premiat care a studiat și a dovedit regularitatea mișcării planetei Pluto față de Neptun. Dar în cărțile de istorie auto a ajuns pentru altceva. Ea a început să lucreze cu sateliți și a programat un computer IBM pentru a furniza calcule precise privind modelarea formei Pământului. Folosind algoritmi complecși pentru a descrie variațiile forțelor gravitaționale, ale mareelor ​​și ale altor forțe care distorsionează forma Pământului, datele ei au devenit baza GPS-ului pe care îl folosim și astăzi.

 

2005, Michelle Christensen. Prima femeie designer auto

Industria auto a angajat o femeie pentru crearea designului exterior al unei mașini deabia în 2005. Angajată de Honda în urmă cu aproape 20 de ani, Michelle Christensro a fost înconjurată de mașini încă de la o vârstă fragedă și și-a dezvoltat o pasiune puternică pentru ele. Printre alte proiecte remarcabile, se numără și a doua generație Honda NSX.

2008, Danica Sue Patrick. Cea mai de succes femeie pilot de curse; prima femeie care a câștigat o cursă IndyCar

Una dintre puținii piloți femei de curse, Danica Sue Patrick este cea mai de succes femeie din istoria curselor auto americane până în prezent. A început să conducă profesionist la sfârșitul anilor 1990 și a participat la sute de curse NASCAR și IndyCar.

2014, Mary T. Barra. Prima femeie CEO a unui gigant auto

Marry T BarraPrima femeie director executiv al unei mari companii auto a condus General Motors mai bine de 7 ani și a devenit președintele Consiliului de Administrație în 2016. Numirea ei în funcția de CEO a adus-o în prim-planul industriei și, ca atare, este acum unul dintre cele mai recunoscute femei nu numai în domeniul auto, ci și în afaceri, aflându-se permanent în topurile Forbes și Fortune Magazine ale celor mai puternice femei din lume.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Femeile şofer consideră că atitudinile discriminatorii împotriva lor s-au ameliorat

PwC Women in Work Index: Pandemia a crescut inegalitățile între femei și bărbați pe piața muncii

COTAR: Jocurile fiscale ale firmelor transport alternativ falimentează taximetria

 

 

Adaugati comentariu