COTAR: Jocurile fiscale ale firmelor transport alternativ falimentează taximetria

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) atrage atenţia asupra faptului că o serie de firme se folosesc de noua lege pentru transport alternativ, intrată în vigoare în 2019, pentru a putea jongla în voie cu profitul, astfel încât să nu plătească taxe şi impozite.
autorizaţii de taxi

În acest context, reprezentanţii COTAR acuză autorităţile permit ca aceste jocuri fiscale să falimenteze companiile de taxi care plătesc taxe şi impozite statului român, scoţându-le de pe piaţă pentru a lăsa loc firmelor de transport alternativ

„În România sunt deja mai multe copii conforme pentru transport alternativ decât licenţe de taxi. Doar în Bucureşti sunt, în prezent, peste 30.000 de maşini în regim de transport alternativ, iar numărul lor este în creştere. Sunt firme care se folosesc de noua lege a transportului alternativ, intrată în vigoare în 2019, pentru a putea jongla în voie cu profitul, astfel încât să nu plătească taxe şi impozite. Legea le permite să închidă şi să redeschidă activitatea oricând doresc, ceea ce nu poate face o firmă de taxi, pentru că şi-ar pierde licenţa. Aceste jocuri fiscale nu fac decât să falimenteze firmele care plătesc taxe şi impozite statului român, scoţându-le de pe piaţă pentru a lăsa loc firmelor de transport alternativ”, precizează reprezentanții COTAR.

Aceștia susţin că, într-un oraş turistic precum Constanţa, se observă cum administraţia locală „face loc pe piaţă” pentru firmele de transport alternativ, intenţionând să diminueze numărul autorizaţiilor de taxi.

„În prezent, în oraş sunt 1.850 de autorizaţii pentru taxi şi peste 1.000 de copii conforme pentru transport alternativ, iar actualul primar a anunţat că va retrage peste 500 de autorizaţii pentru taximetrie, în condiţiile în care ne aşteptăm ca în sezonul estival să fie câteva mii de maşini pentru transport alternativ”, menţionează sursele citate.

Preşedinte COTAR, Vasile Ştefănescu, arată că autorităţile statului român încurajează transportul alternativ şi susţin aceste firme, în defavoarea celor care sunt plătitori de taxe şi impozite.

„Ne plângem că nu sunt bani, dar lăsăm zeci de mii de maşini neimpozitate în transportul alternativ, în timp ce firmelor plătitoare de taxe şi impozite li se blochează conturile dacă uită să plătească un leu. Noi nu putem să închidem şi să redeschidem firmele, pentru a nu plăti taxe şi impozite, cum fac cei din transportul alternativ, pentru că nouă ni s-ar retrage licenţa dacă am proceda la fel ca ei. Noi nu putem practica tariful dinamic şi nici nu beneficiem de impozitarea făcută diferenţiat. Vedem că autorităţile statului român încurajează aceste practici şi susţin aceste firme, în defavoarea noastră, a celor care suntem plătitori de taxe şi impozite”, afirmă Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.

Potrivit acestuia, se încurajează, de asemenea, dezvoltarea aplicaţiilor care au intrat şi peste domeniul dispeceratelor, deşi acestea sunt reglementate, la fel ca şi taximetria.

„Deja sunt aplicaţii care s-au autorizat pentru o activitate, dar dau şi comenzi de taxi. Organele de control nu au făcut nimic pentru a opri aceste practici. În continuare vedem că singurele firme care sunt controlate sunt cele care plătesc taxe şi impozite conform legii, nu şi cele care au găsit modalităţi de a ocoli Fiscul. Cerem autorităţilor statului să rezolve această situaţie de discriminare din care companiile de transport in regim de taxi, dar şi statul român au de pierdut, în egală măsură”, conchid reprezentanții COTAR.

 

CITEȘTE ȘI:

Variantele rutiere pentru tranzitarea municipiului Timişoara şi a zonelor carantinate

Din 8 martie, se reiau lucrările de reparații la Podul peste Ialomița. Restricțiile de circulație

Bucureşti a intrat în scenariul roșu. Care sunt restricțiile

 

 

Adaugati comentariu