Ierarhia a fost răsturnată: Dodge Durango SRT Hellcat tocmai a devenit cel mai puternic SUV din lume, datorită motorului Hemi V8 de 710 CP!
S-a ridicat ștacheta. Din nou. Și totul grație aceluiași motor V8 Hemi, care îl animă pe fostul campion, Jeep Grand Cherokee Trackhawk. Ei bine, cel mai puternic SUV din lume a devenit colegul de grup FCA, Dodge Durango SRT Hellcat, care stoarce din cei 6,2 litri ai V8-ului 710 CP, folosind un compresor mecanic.
➡ SUV-ul electric de 1.100 CP! 💡
Înainte de apariția sa, topul celor mai puternice SUV-uri de pe planetă era foarte pestriț, presărat cu modele din SUA, Germania, Italia și Marea Britanie. Astfel, precedentul deținător al recordului era Jeep Grand Cherokee Trackhawk (707 CP), urmat de Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid de 680 CP și 900 Nm, capabil să accelereze până la 100 km/h în 3,8 s și să atingă o viteză maximă de 295 km/h.
➡ Supertest pe circuit: Lamborghini Urus vs. concurența! 💡
Lamborghini Urus încheia podiumul, cu ”numai” 650 CP și 850 Nm, dar era (și, probabil, va rămâne) cel mai rapid dintre SUV-uri în linie dreaptă, cu o accelerație 0-100 km/h în 3,6 s și o viteză maximă de 305 km/h. În tabelul de mai jos aveți cele mai puternice cinci modele de SUV-uri înainte de apariția lui Durango SRT.
Model | Motor | Putere/cuplu | Accelerație 0-100 km/h | Viteză max. (km/h) | Preț aproximativ de pornire (euro) |
---|---|---|---|---|---|
Jeep Grand Cherokee Trackhawk | V8, 6.166 cmc | 707 CP/868 Nm | 3.7 | 290 | 137.000 |
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid | PHEV, V8, 3.996 cmc | 680 CP/900 Nm | 3.8 | 295 | 177.000 |
Lamborghini Urus | V8, 3.996 cmc | 650 CP/850 Nm | 3.6 | 305 | 252.000 |
Bentley Bentayga Speed | W12, 5.950 cmc | 635 CP/900 Nm | 3.9 | 306 | 205.000 |
BMW X5 M Competition | V8, 4.395 cmc | 600 CP/750 Nm | 3.9 | 250 | 147.000 |
Cel mai puternic SUV din lume: totul pentru accelerație!
Revenind la american, cei 3 CP în plus față de Grand Cherokee Trackhawk nu se oglindesc și în cuplul maxim (identic cu al colegului). De fapt, toată partea tehnică este preluată de la Trackhawk, dar a implicat modificări substanțiale pentru a se potrivi în compartimentul motor al lui Durango: cele două trasee de admisie și evacuările au fost regândite de la zero. Noul model dispune de sisteme Launch Control și Launch Assist, frâne Brembo, mod de rulare Track și o suspensie sport ce garantează un o mai bună incisivitate.
Datele referitoare la accelerația 0-60 mph (0-96 km/h) și viteză maximă sunt identice cu ale fratelui Grand Cherokee Trackhawk.
Comentați?