Ce soluții ai pentru a elimina riscul amenzilor GDPR pentru flotele auto

Managerii de flote auto s-au confruntat, începând cu primăvara acestui an, cu o nouă provocare generată de intrarea în vigoare a politicilor GDPR. Sistemele de monitorizare folosite de companii pentru a controla și optimiza activitatea flotei reprezintă o sursă suplimentară de date care pot fi considerate, în anumite situații, din categoria celor cu caracter personal.
riscul amenzilor GDPR

Managerii de flote auto s-au confruntat, începând cu primăvara acestui an, cu o nouă provocare generată de intrarea în vigoare a politicilor GDPR. Sistemele de monitorizare folosite de companii pentru a controla și optimiza activitatea flotei reprezintă o sursă suplimentară de date care pot fi considerate, în anumite situații, din categoria celor cu caracter personal.

  • Mai poate fi derulată activitatea de monitorizare a flotei la fel ca și până acum?
  • Ce tipuri de date mai pot fi stocate și ce tipuri de date trebuie șterse?
  • Ce demersuri trebuie făcute pentru a crea o bază legală pentru prelucrarea și arhivarea lor?

Acestea sunt doar o parte din întrebările pentru care administratorii de flote auto au căutat răspunsuri pentru a se asigura că nu expun compania la amenzi și sancțiuni.

Iată la ce riscuri se expune o companie dacă nu respectă politicile GDPR pentru flotele auto

Cea mai importantă sancțiune la care se expune o companie prin nerespectarea noilor reglementări este amenda administrativă de 4% din cifra de afaceri totală anuală.

În completarea acesteia, autoritățile pot decide să aplice însă și o serie de alte sancțiuni corective precum:

  • avertizări;
  • limitarea accesului la date;
  • interzicerea prelucrării datelor;
  • ștergerea definitivă a datelor;
  • retragerea autorizațiilor / certificărilor.

Ce trebuie să faci pentru a elimina riscul amenzilor și sancțiunilor privind nerespectarea GDPR pentru flotele auto

În primul rând este esențial să te asiguri că ai făcut toate demersurile interne pentru respectarea noilor politici:

  • ai informat/instruit persoanele vizate – șoferii – cu privire la ce modificări aduc în activitatea flotei noile reglementări;
  • ai creat o argumentare legală ușor de probat pentru prelucrarea și arhivarea anumitor date;
  • ai securizat și limitat accesul la date în funcție de cerințe și de context (de exemplu: monitorizarea în timpul orelor de program versus monitorizare în afara programului);
  • gestionezi corect accesul terților la date;

Odată realizate aceste lucruri, este important ca în activitatea zilnică să folosești instrumente și funcționalități performante care să îți permită să controlezi rapid și eficient fluxul de date cu care lucrezi. Pentru a vedea exact ce tipuri de soluții telematice poți folosi și cum pot fi ele utilizate optim poți să te consulți direct  cu un specialist din domeniu. Acesta îți va spune punctual cum să gestionezi corect traficul de date generate de platforma pe care o utilizezi și care sunt funcționalitățile care te pot ajuta să ai un control eficient asupra lor.

 

 

 

Adaugati comentariu