Încă de acum 50 de ani, Continental se pregătea pentru viitorul mobilităţii, cel al vehiculelor fără şofer. În 11 septembrie 1968, prima maşină fără pilot comandată electronic a ajuns la pista de testare Contidrom din Heath Lüneburg, spre uimirea publicului care a participat la test.
„Viitorul este aici“ şi „În viraje înclinate, cu o fantomă la volan” titra presa vremii. Mai mult de 400 de ziare, reviste, posturi de radio şi canale de televiziune au relatat despre eveniment.
Scopul real al acestui proiect vizionar a fost să determine modul în care anvelopele ar putea fi testate cu precizie folosind metode ştiinţifice în condiţii programate. Cu toate acestea, inginerii Continental au împins limitele a ceea ce era posibil din punct de vedere tehnic la acel moment şi, într-un fel, deschideau calea pentru viitorul şofatului.

„Salutăm inginerii inovativi care au dezvoltat o maşină fără şofer acum cinci decenii. Făcând acest lucru, ei au atins un punct de reper tehnologic important în istoria noastră, care se mândreşte cu o multitudine de inovaţii. Maşina fără şofer din 1968 reprezintă un obiectiv comun permanent la Continental, atunci un producător de anvelope şi acum o companie de tehnologie, care asigură o mobilitate sigură, curată şi inteligentă în viitor“, a arătat directorul executiv al Continental, Dr. Elmar Degenhart.

Noile sisteme pentru vehiculul de testare fără şofer au fost dezvoltate pentru Continental de Siemens, Westinghouse şi cercetători de la universităţile tehnice din München şi Darmstadt. Vehiculul a fost ghidat de un fir aflat pe suprafaţa drumului. Sistemul electronic din maşină a utilizat senzori pentru a detecta dacă era încă pe pistă şi a ajustat automat direcţia.
Citiţi articolul integral pe www. autoexpertindustry.ro
Comentați?