Advertisement

drum expres
Home Infrastructură Cât costă 17 km din drumul expres Craiova – Piteşti

Cât costă 17 km din drumul expres Craiova – Piteşti

Documentaţia privind proiectarea şi execuţia primului tronson al drumului expres Craiova – Piteşti a fost înaintată către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) pentru validare, a anunţat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Tronsonul I este cuprins între km 0+000 — km 17+700 şi va fi construit între varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova şi limita judeţului Dolj. Acest prim tronson va traversa teritoriile administrative ale localităţilor Craiova, Gherceşti, Pieleşti şi Robâneşti. Valoarea estimată, fără TVA, este de 479.802.905,88 lei.
(aproximativ 106.622.867,7 mil. euro)

Drumul expres Craiova — Piteşti va avea o lungime de 121,185 kilometri şi va permite deplasarea cu o viteză de 130 km/h, similară celei aferente unei autostrăzi. Acest drum expres va avea totodată un profil de 4 benzi de circulaţie şi va beneficia de toate elementele de siguranţă specifice unei autostrăzi.

„Principalul element care va face diferenţa între acest drum expres şi o autostradă este bandă de urgenţă, care în cazul drumului expres este de 1,5 metri. Acest drum va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de Sud — Vest a României la Coridorul IV Pan European şi va ajuta la corelarea cu proiectele de mare infrastructura deja demarate la nivelul Coridoarelor IV şi IX Pan Europene. Construcţia acestui drum expres este importantă inclusiv prin faptul că elimina traficul de tranzit din zonele urbane, facilitează mobilitatea forţei de munca şi încurajează dezvoltarea economica a zonei de Sud — Vest a României”, spun reprezentanţii CNAIR.

Compania precizează că „s-au făcut toate eforturile pentru ca acest proiect să beneficieze de finanţare nerambursabilă în actualul exerciţiu financiar”, dar în vederea scurtării timpului de execuţie şi pentru punerea în circulaţie a acestui drum expres cu aproximativ 3 ani mai devreme, compania a decis, printre altele, să utilizeze resursele existente.

Potrivit sursei citate, un element important în atingerea acestui obiectiv este şi existenţa unui acord de mediu valabil.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Timișoara-Moravița
Infrastructură

9 oferte pentru construcția primului lot al Autostrăzii Timișoara – Moravița

Antreprenori din România, Bulgaria, Italia, Turcia și Ucraina au depus 9 oferte...

a3 Ploiești - Brașov
Infrastructură

Compania Națională de Investiții Rutiere a preluat proiectul Autostrăzii A3 Ploiești – Brașov

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a preluat de la Compania Națională...

Târgu Frumos - Lețcani
Infrastructură

Autostrada Unirii A8. Licitație pentru construcția tronsonului Târgu Frumos – Lețcani

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a transmis, astăzi, spre publicare în...

Sibiu - Făgăraș
Infrastructură

A început construcția Autostrăzii Sibiu – Făgăraș. Circulația ar trebui deschisă în 2028

Antreprenorul turc Maykol a demarat construcția Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, pentru început...