Carteluri din industria auto amendate de Comisia Europeană. INFOGRAFIC

Anul trecut, Comisia Europeană a impus amenzi în valoare totală de peste 150 de milioane euro pentru participarea la carteluri în două cazuri diferite privind furnizarea de piese de schimb auto.



carteluri

În cadrul a două decizii separate, Comisia a amendat furnizorii de bujii cu 76 de milioane euro şi furnizorii de sisteme de frânare cu 75 de milioane euro, pentru încălcarea normelor UE antitrust.

Toate companiile şi-au recunoscut implicarea în carteluri şi au fost de acord să aplice procedura de tranzacţie. Toate cazurile au început cu cereri formulate în temeiul Comunicării privind clemenţa. Persoanele cărora le-a fost aprobată cererea de imunitate implicate în aceste carteluri au evitat amenzile, întrucât au dezvăluit Comisiei existenţa înţelegerilor.

Cartelul bujiilor

Primul din cartelurie investigate acţiona pe piaţa la bujii (dispozitive electrice pentru autovehicule), ancheta Comisiei Europene dezvăluind că furnizorii Bosch (Germania) şi NGK (Japonia) s-au înţeles în secret cu Denso (Japonia). Cartelul a funcţionat din 2000 până în 2011şi a vizat evitarea concurenţei prin respectarea reciprocă a clienţilor tradiţionali şi menţinerea statuquo-ului existent în industria bujiilor în Spaţiul Economic European (SEE).

Denso a primit imunitate deplină pentru dezvăluirea existenţei cartelului şi a evitat o amendă de aproximativ 1 milion de euro.

Cartelurile sistemelor de frânare

Celelalte decizii ale Comisiei au fost legate de două încălcări ale normelor europene în materie de concurenţă pe piaţa sistemelor de frânare.

Primul cartel viza furnizarea de sisteme de frânare hidraulică. A implicat societăţile TRW (SUA; în prezent ZF TRW, Germania), Bosch (Germania) şi Continental (Germania) şi a funcţionat din februarie 2007 până în martie 2011.

A doua încălcare a avut loc în perioada septembrie 2010-iulie 2011, a fost legată de furnizarea de sisteme electronice de frânare şi a implicat societăţile Bosch şi Continental.

În ambele cazuri de încălcare, furnizorii de piese auto au urmărit să îşi coordoneze comportamentul pe piaţă făcând schimb de informaţii sensibile, inclusiv cu privire la elementele de stabilire a preţurilor.

 

Citiţi continuarea pe www.autoexpertindustry.ro

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ŞI:

Tata Nexon EV – cel mai ieftin SUV electric!

Alertă de vreme rea. A nins pe Transfăgărăşan şi Transalpina

Restricţii de circulaţie pe Valea Oltului

 

Adaugati comentariu