Care sunt proiectele de infrastructură rutieră lansate în licitaţii

Potrivit directorului general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Ştefan Ioniţă, valoarea proiectelor de infrastructură lansate în licitaţie în ultimele patru luni însumează 5,6 mld.lei.



suceava

Unul dintre cele mai importante, transmise deja la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice – ANAP, este documentaţia pentru Centura Sud Bucureşti la profil de autostradă, în lungime de 52 de kilometri. Valorea totală este de aproximativ 2,5 miliarde de lei.

Alte proiectele care au fost lansate în licitaţie în ultima perioadă sunt:

Sectorul DN2-A2 al Centurii Bucureşti, la profil de patru benzi. Valoarea proiectului este de aproximativ 350 de milioane de lei, deschiderea ofertelor urmând a avea loc în luna iunie 2017.

Pasajele asociate Centurii Bucureşti: Domneşti, Popeşti şi Berceni. Valoarea lor este de aproximativ 400 – 500 de milioane de lei.

Podul de la Brăila. Valoarea proiectului – 500 milioane de euro. Documentaţia este la avizare în comisia interministerială.

Varianta de Ocolire Timişoara. Cu o valoare de 350 milioane de lei, deschiderea ofertelor este programată tot în această lună, iunie 2017.

Secţiunea lipsă din DN6 lotul 2, între Alexandria şi Craiova. Valorea proiectului este de 370 milioane de lei.

Directorul general al CNAIR crede că în luna iunie ar putea fi scoase la licitaţie primele două secţiuni din autostrada Piteşti-Sibiu, deşi nu există acord de mediu pentru investiţie.

„Tot în luna iunie, ne propunem să scoatem primele două secţiuni din Piteşti-Sibiu, prezentând această ipoteză de lucru, zic eu, care într-o oarecare măsură a fost agreată şi de reprezentanţii Comisiei şi de reprezentanţii Jaspers, astfel încât să se elimine orice dubiu în ceea ce înseamnă inexistenţa sau existenţa acordului de mediu. Sigur, la momentul acesta spunem că nu avem acord de mediu şi că nu se pot demara procedurile, dar avem alte lucruri palpabile pentru această documentaţie. Avem studii pe parcursul a 7 ani în perioada 1990-1997 găsite de noi în arhiva CNAIR, avem studii făcute în perioada 2006-2008, o actualizare a studiului de fezabilitate şi avem şi acest studiu de fezabilitate, această completare care este în curs”, a explicat acesta.

 

 

Adaugati comentariu