Ministrul Transporturilor, Lucian Şova,spune că o taxă de autostradă ar putea fi introdusă după ce în România vor exista 1.500 de kilometri de autostradă funcţionali. În prezent, există mai puţin de 800 de km.
Deşi nu are în vedere introducerea altor taxe pe lângă cele deja existente, ministrul Lucian Şova consideră că o evetuală taxă pe kilometru de autostradă ar putea fi introdusă dacă la nivel guvernamental se va lua o decizie politică privind schimbarea întregului sistem de taxare a infrastructurii rutiere. Pe de altă parte, strict pentru autostrada Ploieşti-Braşov, taxa va fi luată în discuţie după finalizarea investiţiei.
„Nu vizăm introducerea unui nou sistem de taxare pe kilometru. A fost adus în discuţie acest subiect, dar acest subiect a fost generat de faptul că aceia care au citit studiul de fundamentare pentru proiectul Ploieşti – Braşov, în acel studiu se viza ca o sursă de recuperare a investiţiei şi taxarea. Acest lucru se poate întâmpla doar atunci când acest şantier va fi gata, o dată. Şi al doilea, se va lua decizia la nivel politic, guvernamental, să schimbăm întregul sistem de taxare din România. (…) Nu cred că înainte de a avea 1.500 de kilometri de autostradă funcţională statul român va adopta decizia de a schimba modelul de taxare”, a afirmat ministrul Transporturilor în cadrul unei emisiuni TV la Antena 1.
Potrivit Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, la data de 29 septembrie 2018, erau deschişi circulaţiei 786,3 km de autostradă.
Lucian Şova a afirmat că există norme europene care nu permit un „sistem dual”, respectiv concomitent taxare pe kilometru pe autostrăzi şi taxare în sistem vinietă pentru drumurile drumuri naţionale.
„Deci decizia, atunci când se va lua, se va lua în cunoştinţă de cauză în sensul că veniturile care vor fi atrase ca urmare a schimbării sistemului de taxare ar trebui să fie cel puţin egale, dacă nu mai mari, faţă de veniturile pe care le realizăm astăzi cu vinieta”, a conchis ministrul Transporturilor.
Comentați?