Advertisement

Autostrada Focșani - Bacău
Home Infrastructură Când se va circula pe tronsoanele de autostradă Buzău – Focșani și Focșani – Bacău

Când se va circula pe tronsoanele de autostradă Buzău – Focșani și Focșani – Bacău

Sectoarele de autostradă Buzău – Focșani și Focșani – Bacău, parte din A7 Moldova, ar putea fi finalizate în următorii doi ani, primul tronson în 2024, iar cel de-al doilea, în 2025, potrivit directorului general al CNAIR, Cristian Pistol.

”Deși lucrările au început anul acesta, printr-o mobilizare exemplară și un ritm de lucru susținut s-a ajuns la un stadiu fizic mediu de peste 20% pe întreg sectorul de Autostradă Buzău – Focșani. Situația din teren mă face să cred că la finalul anului 2024 se va putea deschide circulația pe primii kilometri de autostradă dintre Buzău și Focșani”, a arătat șeful CNAIR.

Autostrada Buzău – Focșani (82,44 km), este finanțată prin PNRR, toate cele 4 loturi fiind realizate de Asocierea Sa&Pe Construct – Spedition UMB – Tehnostrade:

  • Lotul 1 Buzău – Vadu Pașii (4,6 km). Stadiul fizic – 20%
  • Lotul 2 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat (30,8 km). Stadiul fizic – 20%
  • Lotul 3 Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni (36,1 km). Stadiul fizic – 22%
  • Lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani (10,94 km). Stadiul fizic – 24%.

Traseul autostrăzii va traversa teritoriile administrative ale județelor Buzău și Vrancea și va tranzita 16 localități.

În județul Buzău: municipiul Buzău, comuna Vadu Pașii, comuna Cochirleanca, comuna Ziduri, comuna Valea Râmnicului, comuna Râmnicelu, municipiul Râmnicu Sărat.

În județul Vrancea: comuna Sihlea, comuna Gugești, comuna Slobozia Ciorăști, comuna Milcovul, comuna Răstoaca, comuna Vânători, comuna Câmpineanca, orasul Odobești, municipiul Focșani.

Pe de altă parte, directorului general al CNAIR, a arătat că Asocierea Sa&Pe Construct – Spedition UMB – Tehnostrade s-a mobilizat bine și pentru construcția celor 95,9 km ai Autostrăzii Focșani – Bacău.

”Dacă lucrările se mențin în același ritm există toate șansele ca la sfârșitul anului 2025 românii vor putea circula și pe această secțiune de autostradă finanțată prin PNRR. Voi monitoriza în continuare toate lucrările de pe A7 și voi lua toate măsurile necesare, pentru că vreau ca românii să poată circula în cel mai scurt timp pe toți cei aproximativ 319 km dintre Ploiești și Pașcani, Autostrada Moldovei”, a conchis directorul general al CNAIR.

Cele trei loturi ale autostrăzii Focșani – Bacău au o lungime totală de 95,9 km, construcția lor fiind finanțată prin PNRR cu 9,1 miliarde lei.

  • Lotul 1 Focșani – Domnești Târg, în lungime de 35,60 km. Vor fi construitre 32 poduri/pasaje, în lungime totală de 4.909,50 m, dintre care pasajul superior peste Canal Siret – Baragan și peste CF500, Km 4+750 (1177,90m) având o complexitate tehnică ridicată;
  • Lotul 2 Domnești Târg – Răcăciuni, în lungime de 38,78 km. Vor fi construite 35 poduri/pasaje, în lungime totală de 3.691,80 m, dintre care pasajul superior peste DN 2 și CF500, Km 36+449 (909,75 m);
  • Lotul 3 Răcăciuni – Bacău, în lungime de 21,52 km. Vor fi construite 24 poduri/pasaje, în lungime totală de 3.581,20 m, dintre care pasajul superior peste CF500, drum local și canale, Km 83+548 (1.215,70 m).

Autostrada A7 Ploieşti – Paşcani, cu o lungime de aproximativ 330 km, va fi realizată din patru tronsoane: Ploieşti-Buzău; Buzău – Râmnicu Sărat-Focşani; Focşani-Mărăşeşti-Adjud-Bacău şi Bacău-Roman-Paşcani. De aici se vor desprinde alte două tronsoane, în lungime totală de 120 km, Paşcani- Vereşti-Suceava şi Suceava-Siret-graniţa cu Ucraina.

Împreună cu sectorul Bucureşti-Ploieşti, parte din Autostrada A3 Transilvania, viitoarea Autostradă A7 Ploieşti – Paşcani va completa ruta Coridorului IX Pan-European pe teritoriul românesc.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

2024, anul în care trebuie deschisă circulația pe primele 2 loturi ale Autostrăzii Ploiești – Buzău

O nouă ediție Fleet Management Conference!

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...