Cancelarul german Olaf Scholz a cerut un program european de subvenționare a vehiculelor electrice, pe fondul provocărilor cu care se confruntă industria auto din Germania în tranziția la mașinile alimentate cu baterii.
„Avem nevoie de stimulente pentru a cumpăra mașini electrice – ca bonus european sau ca sprijin direct guvernamental pentru mașinile electrice fabricate în Germania”, a spus Scholz după o vizită la uzina din Köln a producătorului american Ford.
Economia Germaniei nu a înregistrat aproape deloc creștere în ultimii doi ani și se preconizează că stagnarea va continua și anul viitor.
Perspectivele sunt deosebit de sumbre pentru producătorii auto din Germania, care se luptat cu costurile ridicate, cererea slabă și concurența în creștere din China.
Un nou ajutor pentru cumpărarea de mașini electrice reprezintă o cerere cheie pentru producători, care se confruntă cu vânzări în scădere, după ce guvernul de la Berlin a încetat, la sfârșitul anului trecut, programul de subvenționare a mașinilor electrice, cu scopul de a face economii bugetare.
În noiembrie, înmatriculările de mașini electrice în Germania s-au prăbușit cu 21,8% comparativ cu luna similară de anul trecut. Potrivit Agenție Federale pentru Automobile (KBA), au fost înmatriculate 35.167 de vehicule electrice noi, cota de piață coborând la 14,4%, de la 18%, la jumătatea lui 2023.
Volkswagen, cel mai mare producător de automobile din Europa, a declarat recent că are în vedere închiderea unor uzine din Germania, pentru prima dată în istoria sa.
Și Ford intenționează să reducă 2.900 de locuri de muncă în Germania până în 2027.
După ce companiile au investit miliarde în trecerea la mașinile electrice, guvernul a trebuit să facă „ceea ce credem că este necesar în ceea ce privește sprijinul” pentru a stimula progresul, le-a spus Scholz lucrătorilor din fabrica Ford.
Acest lucru a însemnat menținerea prețurilor la energie la un nivel scăzut și păstrarea avantajelor fiscale pentru mașinile electrice de companie, a precizat cancelarul german.
„Vrem, de asemenea, ca întreaga Europă să facă un efort”, a subliniat Scholz. un bonus european la cumpărare ar fi ”bineînţeles” cea mai bună soluţie, consideră el.
Altă posibilitate ar fi un ajutor al Guvernului german, în urma aprobării autorităţilor europene, ”care să se concentreze asupra a ceea ce se produce aici”, a adăugat cancelarul german. Un astfel de model există în Franţa, unde prime la cumpărarea de maşini electrice se acordă după o serie de criterii de mediu, care ţin cont totodată de producţie şi transport.
CITEȘTE ȘI:
carVertical: Prețul mare al mașinilor electrice nu este singurul factor care încetinește vânzările
Rata anuală a inflaţiei a urcat la 5,11%, în noiembrie 2024
Comentați?