Cancelaria Prim-Ministrului a încheiat cu Grupul Dacia Renault un contract de leasing operațional pentru 17 autovehicule Dacia Duster pick-up noi, în garanție, prin achiziție directă, prin intermediul SEAP, cu respectarea dispozițiilor legale, a transmis instituția.
Au fost solicitate oferte pentru mașini fără șofer de la RAAPPS, Dacia și Ford, cu intenția de o contracta numai mașini de fabricație românească.
Potrivit Cancelariei, oferta Dacia a fost cea mai avantajoasă. Ford a fost dispusă să pună la dispoziția Cancelariei, printr-un contract de comodat (gratuit), 2 autoturisme Puma electrice produse în România.
Contractul de leasing operațional cu Dacia este pe o durată de 3 luni, plus o lună de grație, începând cu data de 1 octombrie. În acest timp, vor fi derulate procedurile pentru încheierea unui acord-cadru pe 4 ani.
”Economia din bani publici realizată este foarte mare. Contractul inițial cu RAAPPS avea un cost lunar de 850 de mii de lei pentru 30 de autoturisme cu șofer. În luna iulie, după preluarea mandatului Guvernului Bolojan, prin act adițional, numărul mașinilor a fost redus la 16, cu un cost lunar de 480 de mii de lei. Contractul de leasing operațional cu Grupul Dacia Renault pentru 17 mașini noi, în garanție, costa 80 de mii de lei/lună. Spre comparație, oferta RAPPS includea 17 mașini fără garanție cu un cost lunar de 128 mii lei”, a explicat Cancelaria Guvernului.
Cele 17 mașini în leasing operațional vor fi conduse de demnitarii și angajații Cancelariei care au nevoie de transport pentru desfășurarea atribuțiilor de serviciu.
Ce este leasingul operațional
Prin intermediul produsului de leasing operațional, o companie specializată pune la dispoziția firmelor mașinile de care acestea au nevoie pentru a-si derula activitatea, în schimbul achitării unei rate lunare, calculate în funcție de rulajul anual și de durata contractului.
Astfel, compania client plăteste doar pentru ceea ce utilizează, iar la finalul contractului returnează mașinile fără a-și mai asuma riscul de revânzare.
Pentru contractele de leasing operațional nu se solicită avans, sunt percepute chirii fixe pe întreaga perioadă de contract cu condiția ca parametrii (perioada și kilometraj) să rămânî constanți. Garanțiile suplimentare (depozite, bonuri la ordin, scrisori de bonitate) sunt solicitate în mod excepțional, în funcție de bonitatea companiei.
În plus, autovehiculele nu sunt înregistrate ca active în contabilitate, iar, la final, clienții nu trebuie să achite valoarea reziduală.
CITEȘTE ȘI:
Guvernul a aprobat continuarea finanțării pentru 5 proiecte de infrastructură
Dan Lăzărescu, noul reprezentantul Grupului Bosch în România





Comentați?