Advertisement

Camion Fuel Cell
Home Piaţa auto Industrie auto Camion Fuel Cell de la Toyota

Camion Fuel Cell de la Toyota

Autotractoarele se schimbă continuu, iar noi suntem suficient de norocoși încât să asistăm ”pe viu” la aceste modificări continui. Ultima mostră la care (probabil) nu vă așteptați – un camion Fuel Cell de la Toyota.

Într-un fel sau altul, producătorii pariază pe propulsoarele electrice. Dacă Daimler și Tesla pun banii pe încărcarea la priza de curent, Toyota rămâne consecventă alimentării la pompă și decide să extindă tehnologia cu pile de combustie și la transporturile pe distanțe lungi. Japonezii stăpânesc ca nimeni alții tehnologia, pentru că în 1992 începeau dezvoltarea sa, iar actualmente au în gamă modelul Mirai, propulsat de aceeași tehnologie, și care s-a vândut în peste 2.800 unități în primii doi ani.

Ce este, de fapt, sistemul de propulsie cu pile de combustie? Pe scurt – șoferul alimentează cu hidrogen (H2) de la ”benzinăriile” speciale. Hidrogenul are rol de anod și este depozitat într-un rezervor. De cealaltă parte se află un catod, alimentat cu oxigen din aer. Între anod și catod se află un electrolit care permite transferul de ioni între cei doi electrozi. Reacțiile electrochimice care au loc între anod și catod produc energie, care este stocată într-un acumulator (de 1,6 kWh în cazul lui Mirai) și apă, care este eliminată în natură. Energia electrică stocată în acumulator alimentează motorul electric care propulsează mașina. Concluzia? Se alimentează la fel de repede ca un motor diesel și este la fel de silențios și nepoluant precum unul electric. Și atunci – de ce să nu-l folosească niponii și pe un autotractor?

Camion Fuel Cell

Momentan camionul se află în teste pe șosea, în California, unde transportă mărfuri între portul din Los Angeles și terminalele din Long Beach, pe o distanță de 320 km, și a străbătut deja peste 6500 km fără nicio problemă tehnică. Motorul său electric dezvoltă peste 670 CP și 1.800 Nm și este alimentat de la o baterie de 12 kWh. Curentul este produs de două pile de combustie provenite de la câte o Toyota Mirai. MTMA atinge 36 de tone, iar autonomia cu un plin de hidrogen ajunge la 320 km. Cât de repede va fi introdus pe piață? Probabil foarte repede, din moment ce Toyota va împânzi capitala Japoniei cu autobuze alimentate cu hidrogen ”în timp pentru olimpiada din Tokyo din 2020”, iar tehnologia de propulsie este identică. Singura piedică aflată momentan în calea tehnologiei este rețeaua slab dezvoltată a stațiilor de alimentare cu hidrogen.

https://www.youtube.com/watch?v=letd-GRwKwE

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

hibride plug-in
Flotă verdeIndustrie auto

Cât de utile sunt, de fapt, mașinile hibride plug-in?

Mașinile hibride plug-in combină un motor electric și un motor cu ardere...

led
Industrie auto

Noi becuri LED certificate și omologate pe piața auto românească

OSRAM, lider mondial în soluții de iluminat auto, a obținut certificarea din...

autonomiei
Flotă verdeIndustrie autoPiaţa auto

SUA renunţă la subvenţiile pentru maşini electrice

Creditele fiscale de 7.500 de dolari pentru achiziţia sau leasingul de maşini...

Polestar
AutoturismeFlotă verdeIndustrie autoPiaţa auto

Polestar anunță primul model fabricat în Europa

Grupul suedez Polestar a anunţat că noul SUV electric va fi produs...