Iată primul camion electric Tesla!

Iată-l, în sfârșit, în tablă și celule (a se citi în carne și oase): după reprogramări repetate, trâmbițatul camion electric Tesla a fost prezentat.



Camoin electric Tesla

Prima impresie: comparat cu celelalte autotractoare, arată precum un monopost de Formula E pe lângă autoturismele break. Și se mișcă la fel de bine pe cât arată: cum vi se pare sprintul 0-60 mph (0-96 km/h) în 20 de secunde, încărcat (atenție!) cu MTMA de 36 de tone? Unul dintre merite aparține cabinei cu coeficient aerodinamic de 0,36, care favorizează și un consum declarat de maximum 124 kWh/100 km.

Camoin electric Tesla

Mă aștept să-l regăsim din 2019 (anul lansării oficiale, conform lui Elon Musk) în ”liniuțe” pe youtube, evident, fără încărcătură. Pot paria de pe-acum că va depăși multe sportive cu pretenții. Pentru a preveni pierderea aderenței cauzată de cuplul mare al motoarelor electrice, camionul va fi dotat cu un sistem menit să regleze individual cuplul fiecărei roți.

 

 

Camoin electric TeslaLăsând la o parte latura dinamică, merită amintită autonomia declarată de 800 km, care pare a spulbera orice teamă specifică vehiculelor electrice. Evident, pentru a scădea costurile de producție și, implicit, prețul final, specialiștii Tesla au refolosit unele subansamble pe care le regăsim pe autoturismele din oferta curentă a americanilor. Cele mai importante sunt motoarele: fiecare dintre cele patru roți din spate este pusă în mișcare de câte un motor propulsor provenit de la Tesla Model 3, cel mai accesibil autoturism al americanilor.

 

Camoin electric Tesla

 

La interior, șoferul-pilot, care nu are ”coleg de bancă”, ci stă central, precum în McLaren F1, este flancat de două display-uri tactile care provin de la același Model 3. Ușile sunt de tip ”suicide”, cu deschidere invers (spre înapoi).

 

 

Camoin electric Tesla

Firește, și sistemele de asistență se ridică la nivelul autoturismelor Tesla, fiind disponibil pachetul Autopilot, iar în dotarea standard regăsim asistența la menținerea benzii de circulație și frânare automată la iminența unui impact. Costurile de utilizare se vor situa, conform americanilor, la jumătate față de cele ale camioanelor diesel, doar economiile provenite din alimentarea cu combustibil pe doi ani de utilizare fiind mai mici cu peste 170.000 euro.

 

 

Fie ca Forța să nu-l oprească pe acest Darth Vader care promite să ne atace în mai puțin de doi ani! Până atunci, autotractorul poate fi rezervat direct pe site-ul Tesla, plătind un avans de 5.000 USD.

Adaugati comentariu