Advertisement

restricţii de circulaţie
Home Administrare flote Carburanţi Camioanele Volvo Euro 6 consumă mai puțin

Camioanele Volvo Euro 6 consumă mai puțin

La fel ca și ceilalți producători de vehicule comerciale, și Volvo Trucks și-a aliniat gama de motoare la standardele Euro 6. Iată ce aduc nou propulsoarele suedezilor.

De când cu obligativitatea respectării noilor standarde de poluare, toate companiile vin să-și prezinte noile game de motoare, cu ale lor avantaje. Suedezii nu rămân mai prejos: combinând ultimele tehnologii în dezvoltarea propulsoarelor, cu transmisia I-Shift de ultimă generație și aerodinamica îmbunătățită, aceștia reușesc să obțină cele mai eficiente vehicule din istoria companiei.

Camion Volvo Euro 6

Primul pas în ameliorarea eficienței familiei de motoare D13: creșterea raportului de comprimare al versiunilor de 420 și 460 CP, și dezvoltarea unui turbocompresor optimizat pentru versiunile de 500 și 540 CP. Pasul 2: montarea transmisiei I-Shift și elaborarea unui soft care s-o coreleze perfect cu propulsoarele D13.

”Pentru mulți dintre clienții noștri, a se deplasa rapid este important, pentru că viteza înseamnă timp, un element crucial în transporturi. Totodată, este important să minimizăm consumul e combustibil. Ceea ce am obținut cu combinația motor – transmisie, este să ducem la maximum potențialul acestui tandem, pentru a obține o eficiență de top”, spune Mats Franzén, Product Manager la divizia Motoare a Volvo Trucks.

Pasul 3: scăderea coeficientului de rezistență la înaintare. Cabinele întregii game Volvo sunt trecute prin teste intensive pentru a nu periclita consumul la viteze de croazieră. Iar cum rezistența la aer se mărește de 4 ori la dublarea vitezei, este evident de ce acordă suedezii atâta atenție acestui aspect.

Rezultatul final este, desigur, reducerea consumului. Aceasta diferă în funcție de modelul camionului, iar cei 3% obținuți de modelele FH destinate transportului pe distanțe lungi, pot crește în cazul camioanelor speciale, precum cele pentru cărat bușteni. Nu pare mult, însă este o economie, iar asta contează enorm într-o afacere.

Să așteptăm și noua linie de camioane Scania, care va fi lansată pe 23 august, pentru a vedea ce ne oferă concurența.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

biocombustibili
Carburanţi

Comisia Europeană a aprobat schema României pentru sprijinirea producţiei de biocombustibili

Comisia Europeană a aprobat, în temeiul normelor UE privind ajutoarele de stat,...

mol românia
Carburanţi

MOL România își extinde rețeaua cu trei stații de servicii noi în Brăila, Oradea și Călărași

MOL România își extinde rețeaua națională cu trei noi stații de servicii...

Carburanţi

DKV Mobility extinde rețeaua de acceptare App&Go

DKV Mobility, furnizor european de top de servicii și soluții de plată...

biodiesel
CarburanţiFiscalitate

După mașinile electrice, Comisia Europeană va taxa și biodieselul importat din China

După ce a introdus taxe vamale suplimentare pentru vehiculele electrice chinezești, Comisia...