Advertisement

China
Home Piaţa auto Analize de piață BYD a depășit Volkswagen în China, pentru prima dată în 40 de ani

BYD a depășit Volkswagen în China, pentru prima dată în 40 de ani

BYD a depășit Volkswagen în primul trimestru al anului 2023, astfel că, pentru prima dată, în aproape 40 de ani, un brand local ajunge în topurile vânzărilor de automobile din China.

Conform cifrelor compilate de Bloomberg, BYD a vândut 440.000 de mașini în China în primul trimestru, depășind marca Volkswagen, care a livrat 427.247 de vehicule în aceeași perioadă.

Mai mult decât atât, pe piața chineză a mașinilor ”verzi”, BYD a atins o cotă de aproximativ 40%. De la începutul anului 2022, compania produce doar vehicule hibride plug-in și electrice. Prin comparație, vehiculele electrice au reprezentat doar 6% din vânzările Volkswagen în China.

Volkswagen este cel mai bine vândut brand din China cel puțin din 2008, când Centrul de Cercetare și Tehnologie Auto a început să publice cifrele de vânzări. Datorită prezenței sale timpurii, marca germană a fost de multă vreme una dintre cele mai populare în peisajul auto chinez.

Volkswagen a fost una dintre primele companii care a intrat pe piața chineză când guvernul a început să deschidă încet-încet sectorul auto pentru investițiile străine, la începutul și mijlocul anilor 1980, modelul Santana urcând rapid în top. Cu o serie de liftinguri și îmbunătățiri, mașina a fost menținută în producție până în 2013.

Pe măsură ce China a îmbrățișat capitalismul în anii 1990 și mai multe mărci străine au început să intre în țară, Volkswagen a reușit să rămână pe primul loc în top sau foarte aproape de acesta.

BYD a fost fondată ca o companie privată în 1995 de Wang Chuanfu și a început să producă mașini în 2003, când a achiziționat un mic producător auto regional cu sediul în Xian. Ulterior, a reușit să să atragă investiții de la Warren Buffet, fondul Berkshire Hathaway având în prezent o participație de 12%..

În ultimii ani, producătorul auto chinez a investit masiv în tehnologia vehiculelor hibride plug-in și pur electrice.

Pe măsură ce designurile sale au devenit mai mature și tehnologia a devenit mai avansată, vânzările BYD au crescut spectaculos. În 2021, compania a vândut aproximativ 600.000 de mașini la nivel global, iar în 2022, 1,86 milioane. În 2023, își propune să vândă cel puțin 3 milioane de unități.

În primul trimestru din 2023, BYD a vândut aproape 550.000 maşini pe plan global, mai mult decât toate înmatriculările de vehicule de pasageri din Marea Britanie din acea perioadă. Grupul chinez se extinde în afara ţării, în special în Europa, America Latină şi unele pieţe din Asia. Compania nu are în prezent planuri de a-şi vinde maşinile electrice în SUA.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Cererea de mașini electrice este în plină expansiune, vânzările fiind așteptate să crească cu 35% în acest an, după un 2022 record

Mașina clasică versus Mașina electrică. Analiză Asociația România Inteligentă

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

electrice
Analize de piață

Majoritatea șoferilor de mașini electrice se declară mulțumiți de experiența de încărcare. Studiu Roland Berger

România își îmbunătățește performanța în ceea ce privește mobilitatea electrică, înregistrând un...

Jocurile Olimpice
Analize de piață

Mega-flotă electrificată pentru Jocurile Olimpice și Paralimpice de la Paris. ToyotaMotor este partener exclusiv

Prin intermediul Comitetului de Organizare a Jocurilor Olimpice și Paralimpice (COJOP) de...

motorizare
Analize de piață

România are în continuare a doua cea mai mică rată de motorizare din UE

Pe șoselele din UE circulau, în 2022, aproximativ 253 de milioane de...

Înmatriculările de autoturisme noi
Analize de piață

Înmatriculările de autoturisme noi, în România, au crescut cu 12,03%

Înmatriculările de autoturisme noi, în România, au crescut cu 12,03%, în primele...