Bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii propus pentru 2021 este de 14,12 miliarde de lei, în creştere cu 9,57% faţă de cel de anul trecut, la care se adaugă 32 de mld. lei credite de angajament. La proiectul de buget pentru MTI au fost depuse 91 de amendamente, dar au fost respinse în bloc.
Senatorii şi deputaţii din comisiile reunite de specialitate au avizat documentul cu 18 voturi „pentru” şi 12 „împotrivă”.
Potrivit proiectului de buget, pentru investiţii din fonduri europene este alocată o sumă de 8 miliarde de lei, în creștere cu 20% faţă de anul trecut, bani care se împart echilibrat între infrastructura rutieră şi cea feroviarcară. Astfel, CNAIR va primir 4,6 miliarde de lei, iar CFR, 2,5 miliarde de lei, la care se adaugă încă 2 miliarde prin Connecting Europe Facility (CEF).
Pentru cele mai mari proiecte de infrastructură rutieră, bani vor fi alocați astfel:
- Autostrada A0 de Centură a Bucureştiului şi pentru modernizarea centurii actuale – 750 mil. lei,
- Autostrada Sibiu-Piteşti – 476 de milioane de lei,
- Autostrada Sebeş-Turda – 176 de milioane,
- Autostrada Transilvania – 533 de milioane de lei,
- Podul peste Dunăre de la Brăila sunt 420 de milioane de lei,
- Drumul de legătură DN 5 – Giurgiu, finalizat până la sfârșitul anului – 40 de milioane de lei,
- Varianta de Ocolire Târgu-Jiu – 56 de milioane de lei,
- Varianta de Ocolire Satu Mare (finalizare) – 112 milioane de lei,
- Varianta de Ocolire Timişoara Sud – 90 de milioane de lei,
- Varianta de Ocolire Bârlad – 53 de milioane de lei.
Conform ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, au fost alocate sume consistente, de asemenea în creştere faţă de anul trecut, pentru întreţinerea infrastructurii.
„Avem o infrastructură foarte mare pe care trebuie să o întreţinem. Avem peste 16.000 de km de drumuri naţionale, o să ne apropiem şi anul acesta depăşim cota de 1.000 de km de autostrăzi în folosinţă şi drumuri expres. Anul acesta o să fie în premieră 12 km la Satu Mare şi 40 km la Craiova – Piteşti. Avem peste 10.000 de km de infrastructură feroviară care, iarăşi, trebuie întreţinuţi şi am reuşit – aici iarăşi un lucru de care sunt foarte mândru, dar care şi pune presiune pe noi şi mai ales pe compania CFR – avem 1,4 miliarde de lei, o sumă în creştere semnificativă faţă de execuţia de anul trecut pentru întreţinerea infrastructurii feroviare. De asemenea, avem creşteri de 60% pentru reparaţii curente pentru infrastructura feroviară, iar la infrastructura rutieră avem şi aici creşteri ale sumelor alocate. Avem 617 milioane de lei alocaţi pentru întreţinerea infrastructurii rutiere, la care se adaugă sumele care vin din rovinietă şi de acolo se mai adaugă încă 700 de milioane. Deci, în total, 1,3 miliarde de lei care merg în covoare asfaltice şi îmbunătăţirea şi întreţinerea drumurilor actuale, semnalizări, separatoare mediane şi aşa mai departe”, a subliniat acesta.
CITEȘTE ȘI:
O companie din Bulgaria propune proiectul ”Autostrada Dunăre – Marea Egee”
Merita sa achizitionezi o masina electrica in 2021?
Comentați?