Advertisement

post-Brexit
Home Piaţa auto Industrie auto Brexit: Industria auto europeană prevede un dezastru de 110 mld. euro în caz de ”no deal”

Brexit: Industria auto europeană prevede un dezastru de 110 mld. euro în caz de ”no deal”

Cu doar 15 săptămâni înainte de expirarea perioadei de tranziție pentru Brexit, liderii europeni din industria auto și-au unit forțele pentru a solicita autorităților din UE și Marea Britanie să încheie un acord de liber schimb (ALS) fără alte întârzieri.

Potrivit acestora, un Brexit fără acord (”no deal”) ar avea un impact catastrofal, costând sectorul auto paneuropean aproximativ 110 miliarde de euro în următorii cinci ani și punând în pericol 14,6 milioane de salariați, adică 1 din 15 locuri de muncă din UE și Marea Britanie.

În acest context, industria auto europeană susține că va fi afectată producția a aproximativ 3 milioane de autoturisme și utilitare construite în UE și Marea Britanie în următorii cinci ani.

Conform industriei auto, fără un acord în vigoare până la 31 decembrie, ambele părți ar fi forțate să realizeze tranzacțiile în conformitate cu așa-numitele reguli nepreferențiale ale Organizației Mondiale a Comerțului (OMC), inclusiv un tarif de 10% la autoturisme și până la 22% la utilitare și camioane. Astfel de tarife – mult mai mari decât marjele mici ale majorității producătorilor – ar urma să fie transmise consumatorilor, scumpind vehiculele, reducând opțiunile de alegere a mașinilor și influențând cererea. Mai mult, și furnizorii de componente auto vor fi afectați de noile tarife, o situație în care ori producția se va scumpi, ori vor crește importurile de piese din alte țări competitive.

Înainte de criza Covid-19, producția de autovehicule din UE și Marea Britanie se ridica la 18,5 milioane de unități pe an. Anul acesta, din cauza pandemiei, nu au mai fost fabricate aproximativ 3,6 milioane de unități.

Potrivit Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA), criza Covid-19 a produs deja o pierdere de 100 de miliarde de euro în industria auto europeană.

 

Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:

Control rutier pe autostrăzi. Pe A3 cu 225 km/h, iar pe A1 cu 217 km/h!

Exporturile de maşini şi echipamente pentru transport, în scădere cu 17,8% după 7 luni

Engie Romania își cumpără o mega-flotă de 211 de vehicule

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Producția de autoturisme
Industrie auto

Producția de autoturisme în România a crescut cu 8,6% în primele 9 luni

Producția de autoturisme în România a crescut cu 8,6% în primele 9...

continental
Industrie auto

Sediile Continental România se implică durabil în dezvoltarea mediului universitar din țară

Continental, companie tehnologică, s-a implicat activ și în an acest an și...

Industrie auto

Siguranță pe șosea: ce poți să faci pentru a evita accidentele

Siguranță pe șosea: ce poți să faci pentru a evita accidentele. De-a...

carlos tavares
Industrie auto

Carlos Tavares nu exclude închiderea unor fabrici auto în Europa

La fel ca alți producători aflați în dificultate în 2024 din cauza...