Bonusul Eco face mai atractive electricele

Piaţa de vehicule electrice este încă la început în România. Totuşi, producătorii au început să lanseze noile modelele electrice şi în România încurajaţi de bonusul eco atractiv oferit prin programul Rabla, care ajunge până la 6.000 euro.



bonusul-eco-face-mai-atractive-electricele

BMW i3 – Preţ de la: 43.375 euro cu TVA

bonusul-eco-face-mai-atractive-electricele
BMW i3

Dacă designul lui i3 încă mai constituie un subiect de discuţie, iar o concluzie unanim acceptată întârzie să apară, nu acelaşi lucru poate fi spus despre restul caracteristicilor acestei prime maşini electrice de la BMW. Dimensiunile compacte fac din i3 o soluţie foarte bună pentru traficul urban, spaţiul interior fiind surprinzător de generos pentru patru pasageri şi chiar şi pentru bagaje: portbagajul are un volum total de 260 de litri (extensibil la 1.100 de litri). Singura problemă reală de ergonomie a lui BMW i3 este accesul către locurile din spate îngreunat de cele două portiere înguste cu deschidere în oglindă.
Pe de altă parte, i3 străluceşte la capitolul performanţe dinamice graţie motorului electric care dezvoltă 170 CP şi un cuplu maxim de 250 Nm, suficient pentru un sprint 0-100 km/h de 7,2 secunde şi o viteză maximă de 150 km/h. În ciuda acestor cifre, BMW i3 reuşeşte şi o autonomie de 190 km pentru versiunea fără range-extender.

Kia Soul EV – Preţ de la: 37.188 euro cu TVA

bonusul-eco-face-mai-atractive-electricele
Kia Soul EV

Sub forma lui Soul EV, Kia vine cu o propunere excelentă pentru cei care caută o maşină electrică încăpătoare, suficient de puternică, dar şi cu o autonomie extrem de bună (212 kilometri). Dimensiunile exterioare şi interioare rămân aproape identice cu cele ale unui model Kia Soul cu propulsie convenţională, bateriile de 27 kWh fiind amplasate sub şezutul banchetei şi, deci, neafectând spaţiul interior. Cinci adulţi vor sta confortabil în Kia Soul EV graţie habitaclului înalt şi ampatamentului de 2.570 mm, în timp ce spaţiul de depozitare înregistrează un volum de 281 litri.
Din punct de vedere dinamic, Kia Soul EV se încadrează în tiparul maşinilor electrice oferind demaraje rapide până la viteze de 50-60 km/h graţie cuplului maxim de 285 Nm disponibil încă de la zero turaţii pe minut, însă şi o experienţă liniştită datorată silenţiozităţii sistemului de propulsie şi lipsei unei transmisii cu rapoarte. Cel mai important avantaj al lui Soul EV este lista impresionantă de dotări standard cuprinse în preţul de achiziţie.

Mitsubishi i-MiEV – Preţ de la: 32.240 euro cu TVA

bonusul-eco-face-mai-atractive-electricele
Mitsubishi i-MiEV

Mitsubishi i-MiEV este unul dintre pionierii vehiculelor electrice de serie, fiind totodată unul dintre primii sosiţi pe piaţa din România. Dezvoltat împreună cu cei de la PSA (geamănul său a fost Citroen C-Zero), i-MiEV este un vehicul clasic de oraş, cu un aspect îndrăzneţ şi cu patru locuri care pot acomoda adulţi chiar şi pe banchetă. Motorul electric angrenează puntea spate, poate purta vehiculul până la o viteză maximă de 130 km/h, iar acumulatorul plasat sub podeaua habitaclului promite o autonomie de 150 km (bateria este formată din 88 de module şi foloseşte tehnologie litiu-ion). Centrul de greutate poziţionat foarte jos, partea frontală uşoară şi raza de bracaj de doar 4,5 m, transformă i-MiEV într-un excelent companion urban, doar că preţul de 32.240 euro nu poate fi trecut foarte uşor cu vederea. Frânarea este regenerativă, energia cinetică produsă fiind convertită şi stocată în baterie.

Renault Zoe – Preţ de la: 20.900 euro cu TVA

bonusul-eco-face-mai-atractive-electricele
Renault Zoe

Renault Zoe este o maşină electrică dedicată oamenilor simpli, ce împachetează dragostea pentru natură într-o caroserie practică, absolut convenţională, de clasă mică. Motorul electric de tip sincron dezvoltă 88 CP şi un cuplu maxim de 222 Nm (livrat instantaneu!), suficient pentru o viteză de top de 135 km/h. Transmisia nu are trepte propriu-zise de viteză, dar imită comportamentul unei cutii automate şi oferă modurile clasice de funcţionare – Park, Reverse, Drive şi Neutral. În practică, autonomia oficială de 210 km se traduce, de fapt, prin aproximativ 150 km, în timp ce fiecare km parcurs v ar scoate din buzunar doar 1,3 cenţi (un “plin” de energie costă 2 euro). Cel mai ieftin Zoe costă 20.900 euro, ceea ce înseamnă că, în Programul Rabla (voucher+ecotichet), citadina electrică are un preţ de pornire de 14.900 euro. Reviziile se fac la intervale de 12 luni sau 30.000 km. Un alt detaliu de care trebuie să ţinem cont este că bateriile Li-Ion de 22 kWh trebuie închiriate contra sumei lunare de 79 de euro, pe o perioadă de minimum trei ani, în limita a 12.500 km pe an.

Renault Twizy – Preţ de la: 7.000 euro cu TVA

 bonusul-eco-face-mai-atractive-electricele-floteauto
Renault Twizy

Ceea ce a părut iniţial doar un alt concept de mobilitate urbană aruncat în ochii publicului la un salon auto a devenit ulterior Renault Twizy, cvadriciclul electric imposibil decondus fără un zâmbet uriaş pe faţă. Twizy are multe inconveniente, de la absenţa unui sistem real de suspensii şi până la faptul că nu poate fi folosit pe vreme rea (habitaclul nu poate fi izolat complet nici măcar cu setul de protecţii din plastic suplimentare), însă atunci când totul se potriveşte, este una dintre cele mai bune metode prin care cineva se poate deplasa printr-un oraş aglomerat.
Cu locuri pentru două persoane în tandem, Twizy oferă o autonomie de 100 de kilometri şi un timp de încărcare scurt, de doar 3,5 ore. În ceea ce priveşte spaţiile de depozitare, există două torpedouri pe bord, o cutie după spătarul locului din spate şi cam nimic altceva. Viteza maximă declarată este de 80 km/h, iar acceleraţia de la 0 la 45 km/h durează 6,1 secunde, caracteristici care nu fac decât să sporească utilitatea lui Twizy în oraş.

Volkswagen e-Golf – Preţ de la: 36.654 euro cu TVA

 bonusul-eco-face-mai-atractive-electricele-floteauto
Volkswagen e-Golf

VW Golf are un alter-ego 100% electric nou-nouţ. Intitulat e-Golf, acesta este un automobil cu emisii zero şi o autonomie cuprinsă între 130 şi 190 km. Noul VW e-Golf se deosebeşte de modelele convenţionale prin inserţiile de culoare albastră de la nivelul grilei şi luminile de zi LED dispuse sub forma literei C. În locul propulsorului clasic cu ardere internă, regăsim un motor electric ce dezvoltă 115 CP şi 270 Nm. Consumul mediu este creditat la 12,7 kWh/100 km sau 3,28 euro/100 km. Potrivit fişei tehnice, e Golf accelerează de la 0 la 100 km/h în 10,4 secunde, valoare similară cu cea afişată de un Golf convenţional cu motor TSI de 1,2 litri. Viteza maximă este 140 km/h. Acumulatorul Litiu-Ion are o capacitate generoasă de 24,2 kWh şi se bucură de o garanţie de opt ani sau 160.000 km. Încărcarea de la prize normale durează 13 ore. Volkswagen a anunţat deja şi preţurile pentru România, care încep de la 36.654 euro pentru e-Golf, cu doar circa 200 de euro mai puţin decât versiunea Plug-In Hybrid. numită Golf GTE. Spre deosebire de Renault, în preţul de 36.654 euro intră şi bateriile.

VW e-up! – Preţ de la: 26.222 euro cu TVA

bonusul-eco-face-mai-atractive-electricele-floteauto
VW e-up!

Cu versiunea electrică a lui up! VW demonstrează că nu trebuie făcute compromisuri de spaţiu faţă de versiunea convenţională şi că un model electric este mai incitant la condus decât unul clasic. Cu un centru de greutate foarte jos datorită montării bateriei între punţi, e-up! nu subvirează aproape deloc şi ruliul este foarte redus, fiind mai plăcut la condus decât modelul clasic. Spaţiul în spate şi în portbagaj (volumul este cuprins între 250 şi 923 litri) e identic cu cel de la versiunea cu motor termic. Motorul de 82 CP dezvoltă un cuplu maxim de 210 Nm disponibil încă de la pornire, ceea ce îi asigură demaraje demne de un hot hatch de clasă mică până la viteze de 60-70 km/h. Bateria de 18,7 kWh se încarcă de la o priză normală de 220V cu un cablu normal în 9 ore şi conferă o autonomie maximă de 160 km. Autonomia poate fi mărită cu câţiva kilometri dacă se comută modul Eco+ ca alternativă la Eco şi Normal. E-up! atinge o viteză maximă de 130 km/h şi accelerează de la 0 la 100 km/h în 12,4 secunde. Preţul de 26.222 euro include şi bateria.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, iulie-august 2015)

Adaugati comentariu