Bloomberg: Până în 2027, mașinile electrice vor fi mai ieftine decât cele pe benzină și motorină

Până în 2027, mașinile electrice vor deveni mai ieftin de produs decât modelele cu motoare pe benzină și motorină, ca urmare a costurilor mai mici ale bateriei și a cererii crescute, relevă un raport publicat de Bloomberg NEF, o companie de cercetare strategică, specializată în analiza vehiculelor electrice.
mașinile electrice

Potrivit documentului, costul bateriilor este de așteptat să scadă cu aproximativ 58% până în 2030 comparativ cu 2020.

Studiul, realizata la cererea organizației neguvernamentale Transport & Environment (T&E) mai arată că scăderea costurilor va duce la o creștere a cererii pentru mașinile electrice, estimându-se că prețurile mai reduse vor face, ca în 2035, vânzările de autovehicule noi în Europa să fie reprezentate 100% de mașini cu baterie. Totodată, autorii analizei atrag atenția că sunt necesare și alte măsuri, precum obiective mai stricte privind emisiile de CO2 pentru vehicule și un sprijin puternic pentru infrastructura de încărcare.

Astfel, berlinele electrice (segmentele C și D) și SUV-urile vor fi la fel de ieftine ca vehiculele pe benzină din 2026, în timp ce prețurile mașinilor din segmentul B vor fi la paritate în 2027, prognozează Bloomberg NEF.

„Mașinile electrice vor deveni o realitate pentru toți cumpărătorii noi în termen de șase ani. Vor fi mai ieftine decât mașinile echipate cu motoare cu ardere internă pentru toată lumea, de la cel care conduce o utilitară în Berlin până la familia care locuiește în mediul rural din România. Vehiculele electrice sunt bune nu numai pentru climă și pentru industria europeană, ci și pentru economie”, a precizat Julia Poliscanova, director senior pentru vehicule și mobilitate în cadrul Transport & Environment (T&E).

Utilitarele electrice ușoare vor fi mai ieftine decât cele diesel din 2025, iar camioanele, din 2026, se mai menționează în studiu. Astăzi, în UE, vânzările de utilitare electrice reprezintă doar 2% din total, din cauza standardelor scăzute de emisii care nu reușesc să stimuleze constructorii auto să investească în producția lor.

În acest context, autoturismele și utilitarele electrice cu baterii ar putea atinge 100% din vânzările noi până în 2035, chiar și în sudul și estul Europei, dacă Parlamentul European va decide înăsprirea obiectivelor privind emisiile de CO2 și dacă vor fi extinse politicile de stimulare ale pieței, inclusiv prin dezvoltarea rapidă a infrastructurii de încărcare. Potrivit analizei, fără o susținere suplimentară puternică, mașinile electrice cu baterii vor atinge, până în 2035, doar o cotă de piață în UE de 85%, iar utilitarele, de doar 83%.

„Cu politicile corecte, autoturismele și utilitarele electrice cu baterii pot atinge 100% din vânzări până în 2035 în vestul, sudul și chiar estul Europei. Vehiculele noi poluante nu ar trebui vândute mai mult decât este necesar”, a adăugat Julia Poliscanova.

Potrivit T&E, Comisia Europeană ar trebui să stabilească un termen pentru oprirea vânzărilor de mașini cu combustibil fosil, în luna iunie, când va propune înăsprirea obiectivelor de CO2.

Luna trecută, 27 de mari companii europene au solicitat europarlamentarilor să stabilească anul 2035 ca termen-limită pentru încheierea vânzărilor de autoturisme și utilitare noi cu motoare cu ardere internă. Un sondaj recent a arătat că 63% dintre rezidenții urbani din Europa susțin introducerea unei astfel de interdicții după 2030. Cel puțin șapte producători auto și 10 țări europene au anunțat planuri de eliminare treptată a mașinilor convenționale. ”Dar în absența unui angajament la nivelul UE, aceste termene rămân fie voluntare, fie incerte în ceea ce privește aplicabilitatea lor”, a conchis T&E.

 

CITEȘTE ȘI:

Ecologiștii solicită o înăsprire a normelor de depoluare pentru vehiculele comerciale ușoare

Parisul vrea să reducă semnificativ traficul în centru. Introduce așa numită zonă-calmă

De ce avem nevoie încă de vize pentru a călători în SUA

 

 

Adaugati comentariu