Piaţa de carburanţi din România ar putea creşte uşor în acest an, susţinută de factori precum avansul vânzărilor de maşini noi sau de proiectele de infrastructură.
„Suntem precauţi, dar şi optimişti în privinţa evoluţiei pieţei în 2015. Credem că este posibilă o stagnare a vânzărilor de carburanţi în volum, sau chiar o uşoară creştere. Este greu de făcut previziuni. Spre exemplu, anul trecut am văzut cum estimările despre piaţa carburanţilor vehiculate pe parcursul anului au variat de la minus 3% la minus 13%”, a afirmat Kinga Daradics, directorul general al MOL România.
Compania face parte din grupul ungar de petrol şi gaze MOL şi activează pe piaţa românească a distribuţiei de carburanţi din 1995.

Kinga Daradics a adăugat că piaţa ar putea fi impulsionată inclusiv de proiectele de infrastructură „doar dacă progresează şi produc rezultate”.
La rândul său, Lars Haglund, vicepreşedinte senior al diviziei de retail, a afirmat că grupul Mol vrea să ajungă între primii trei distribuitori de carburant pe fiecare piaţă în care activează, iar România este a treia cea mai importantă piaţă pentru grupul ungar.
MOL a investit în 2014 în România aproximativ 11 milioane de euro în deschiderea a 12 benzinării şi va continua să investească pe piaţa locală.
România este o piaţă cheie pentru MOL, între primele trei în care grupul ungar este prezent. Vrem să îmbunătăţim reţeaua, piaţa românească are potenţial de creştere. Vrem să continuăm să investim în România. Căutăm constant oportunităţi de extindere a reţelei, atât green-field, cât şi achiziţii de staţii existente”, a spus Lars Haglund.
Anul trecut, grupul ungar a cumpărat de Eni Italia peste 200 de benzinării în România, Cehia şi Slovacia. Eni deţinea în România 42 de staţii de distribuţie a carburanţilor care operau sub marca Agip.
Daradics a precizat că rebrandingul staţiilor Agip va fi încheiat „probabil”până la sfârşitul acestui an.
La nivel de strategie internaţională, grupul ungar se va concentra pe segmentul vânzării de produse non-fuel, pe care MOL îl vede crescând „agresiv” în următorii doi ani.
Când vorbim de reţeaua de distribuţie nu ne mai gândim că suntem o companie petrolieră, ci trebuie să gândim ca o companie de servicii sau ca un retailer. Non-fuel business va creşte agresiv în următorii ani, va avea o creştere de două cifre”, a conchis Lars Haglund.
Comentați?